Is er neusspray met xylometazoline verkrijgbaar bij een pompstation?

Ik heb dringend deze neusspray nodig maar in de ochtend vroeg zijn er geen winkels open. Weet iemand of deze neusspray met xylometazoline verkrijgbaar is bij een pompstation langs de snelweg?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
11.3K
Amadea
7 jaar geleden
Nee. Daar moet je voor naar een apotheek of Kruidvat.

Antwoorden (1)

Nee, daarvoor moet je echt naar een drogist of apotheek. het is wel een vrij verkrijgbaar middel, maar dat betekent niet dat het overal verkrijgbaar is. Op ongewone tijden zou je er voor naar de noodapotheek moeten. Via Internet is te vinden welke apotheek in jouw omgeving op dit moment nooddienst heeft.

Je kunt echter voor dat moment ook wel even een zoutoplossing maken (1 theelepel zout op een liter warm water) en dat opsnuiven ; dat verlicht een verstopte neus of oor ook tijdelijk.