is je duim hebroken als die dik is en blauw en amper kan bewegen?

Toegevoegd na 34 seconden:
gebroken

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je duim gebroken is, doet het vooral heel erg pijn. Als je duim dik en blauw is, kan er ook iets anders aan de hand zijn.
Amadea
7 jaar geleden
Zwaar gekneusd bijvoorbeeld. Heeft de duim bekneld gezeten?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
en niet kan bewegen knokkel is ook verschoven
Amadea
7 jaar geleden
Dan zou die ontwricht kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoe dan ook zou ik morgen gelijk even langs de dokter gaan. Of even met de huisartsenpost bellen als je aanvoelt dat je de nacht zo niet door gaat komen..

Antwoorden (1)

Hoi,

Je weet pas met zekerheid dat je duim gebroken is als je er een röntgenfoto van laat maken. Je symptomen zouden ook kunnen duiden op een gekneusde duim, maar ik zou er zeker weten even mee langs de dokter gaan.

Groetjes Merle