Na 3 jaar burnout voor de 2e keer,wat kan ik het beste doen? Durf zelfs mijn familie niet te ontvangen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Psyche
1.7K
Ritsuka
6 jaar geleden
Wat voor hulp heb je de eerste keer gehad?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Soweiso goede professionele hulp zoeken. Als dat niet werkt een andere hulpverlener vragen. Sterkte.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mogelijk is er iets anders aan de hand dan de modieuze burn out . Is er met je zelf iets niet oké inplaats van de omstandigheden . Raadpleeg je arts en zoek deskundige hulp.

Antwoorden (1)

Thuis blijven helpt niet , eerst naar je huisarts en bespreken wat jullie de vorige keer hieraan gedaan hebben en of dat herhaald moet worden of dat er een andere behandeling gekozen moet worden.

Je familie kun je even afweren door te zeggen dat je even tijd nodig hebt, je niet goed voelt, gewoon ziek bent en NIEMAND wilt zien nu.

Bel dinsdagmorgen je huisarts of ga er langs als je dat lukt. Maak een afspraak , een dubbele praat-afspraak , en vertel alles en vraag advies.
Als je werkt, bel je werk en meld je ziek. NIET vergeten hoor!

Probeer dagelijks even naar buiten te gaan, ik weet het daar heb je totaal geen zin in / behoefte aan, maar het is zoveel beter eventjes maar 'kwartiertje' even een blokje om. Stukje fietsen is ook goed. Verder probeer te koken, 3 x per week minstens verse spullen te eten. Niet brood of friet of broodje Shoarma, nee echt koken en gezond (groente) eten. Gemakkelijk is een soepje (blik/zakje) tussendoor.

Sterkte, houd je aan de afspraken, misschien dat daar ook een deel van het verhaal in schuilt, maar je kunt ook gewoon te snel weer aan de slag zijn gegaan.

Vraag advies, vraag hulp!