Hoe een pijnlijke hiel te verlichten/te voorkomen?

Door een chirurgische ingreep aan mijn linkervoet (klompvoetje) bij mijn geboorte, heeft mijn voet de vorm aangenomen van een holvoet, waardoor er erg veel druk wordt gezet op de hiel, en dit resulteert in een pijnlijke hiel.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Draag je steunzolen, heb je speciale schoenen?
paulus811
7 jaar geleden
Mijn vrouw heeft voor een pijnlijke hiel Sketchers schoenen gekocht met een ronde afrol. Bij haar helpt dat enorm, al moet ik zeggen dat zij ze kocht vanwege hielspoor.

Antwoorden (2)

Naar alle waarschijnlijkheid alleen te ondervangen door het dragen van orthopedische schoenen. Op maat gemaakt en gevormd naar de voet.
jc54
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+plus, dus naar de orthopeed die verbonden is aan een ziekenhuis. Niet zelf gaan experimenteren.
Je kan steunzolen aanschaffen die de voet wat kunnen strekken. De druk wordt dan ook beter op de voet verdeeld.