Wat gebeurt er als je met je vingers knipt

Dus dat knippen naar een ober ofzo

Toegevoegd na 2 minuten:
hoe krijg je dus die 'tok'

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Door de druk die maakt tussen je duim/middelvinger, kletst je middelvinger tegen je handpalm aan, en dat geluid hoor je.

En als het goed is zal geen ober daarop reageren. Gewoon oogcontact zoeken en even je vinger omhoog doen is beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik ken obers die je straal zullen negeren als je met je vingers knipt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en terecht! ik zou gewraakte hand vlamberen en hem daarna voorschotelen. en 1 vork geven.
Een goede (beschaafde) ober zal dat negeren en jou niet bedienen,tot dat je een betere manier hebt gevonden om zijn aandacht te trekken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
had moet schrijven dat ik dat tok geluid bedoel
anneliez
13 jaar geleden
Waarschijnlijk begrepen we dat alledrie wel, maar soms wel leuk he, schot voor open doel ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kun je een kip mee brengen. Die tokt ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tokkies ook!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar die zijn niet beschaafd.
Waarschijnlijk zal de ober daar niet (gelijk) op reageren, dus er gebeurt niets

Toegevoegd na 1 minuut:
Die tok zal wel ontstaan door luchtverplaatsing waarvan het geluid enigszins versterkt wordt door je handpalm
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Je kunt het vergelijken met een klap op je blote huid. Vlees op vlees geeft een 'klets' geluid. Door de snelheid en korte tik hoor je dat geluid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja het is gelijk aan klappen.maar dan met 1 vinger.