Heb ik de ziekte van lyme?

Ik vond een teek op mijn been en nu zit er een rode vlek, moet ik nu bang zijn. Zie foto

Toegevoegd na 2 minuten:
Om de rode vlek zitten ook wat vage rode plekjes.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De ziekte van lyme ontwikkel je niet onmiddelijk maar kan je wel voorkomen door snel te handelen. Volg de raad op van Ivana en alles komt goed. Groet amadeus
Erna55
7 jaar geleden
Je vraagt of je bang moet zijn.
Een rare vraag, want wat doe je als het antwoord "Ja" is ? Ga ermee naar de huisarts.
Ritsuka
7 jaar geleden
Ga naar je huisarts, die kan dit bepalen en indien nodig medicatie voorschrijven
Ivana
7 jaar geleden
Met bang zijn los je niets op. Maak een afspraak met de huisarts, die zal je een antibiotica-kuur geven als de kring om de beet duidt op LYME.
Het beste gewenst.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mocht het weer voorkomen, dan zou ik het volgende doen. Verwijder de teek zo snel mogelijk op de juiste wijze en doe hem in een potje en koop een teken test. Dit stukje las ik daarbij.
Merk je een teek op die zich al volgezogen heeft? Of heb je de teek op een verkeerde manier verwijderd, door bijv. deze met je nagels eruit gehaald te hebben? Dan is het verstandig om de teek te testen. Met een tekentest kun je zien of de teek besmet is met de Borrelia bacterie. Naarmate de teek langer in je lichaam zit neemt het risico dat ook jij besmet bent toe! Is de test positief en/of heb je vreemde klachten? Ga dan naar je huisarts om aan te dringen op verder onderzoek. De test is voor 92,99 procent betrouwbaar.
( http://stopdeteek.nl/hulpmiddelen-tegen-teken/ ) https://www.careplusshop.eu/teken/tekentest/

Antwoorden (1)

Als je de teek net hebt gevonden en deze is nog klein, is de rode vlek een irritatie plek van de beet.
Echter als je de rode vlek een aantal weken na de beet hebt gekregen dan gelijk naar de huisarts.

als je op de link klikt vindt je hierover de info, sowieso staat daar veel meer info over tekenbeten, en kun je ook melding maken dat je een tekenbeet hebt opgelopen