Rug- en buikpijn, wat kan het zijn?

Ik werd laatst 's nachts wakker van een ondragelijke pijn in mijn onderrug en in mijn buik. 's Ochtends was ik ook nog eens flauwgevallen, dus ben ik naar de huisarts gegaan. Die stuurde mij dokr naar het ziekenhuis, maar die weten de oorzaak ook niet aangezien iets met de nieren en een blaasontsteking zijn uitgesloten. Ik heb overigens geen last bij het plassen/poepen. De pijn blijft aanhouden en ik kan er vaak niet van slapen. Weet iemand wat dit kan zijn?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ook ben ik snel uitgeput na een tijdje lopen, terwijl ik dit voorheen nooit had (conditie was altijd goed)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Merkwaardig dat arts en ziekenhuis het niet kunnen ontdekken, en dat je nu hoopt dat vreemde mensen op internet die jou niet kunnen onderzoeken misschien dan wel weten wat jij hebt....

Het zou bijvoorbeeld een hernia kunnen betreffen. Dat is een uitstulping van de zachte massa in een tussenwervelschijf. Deze uitstulping drukt op een zenuw, waardoor pijn ontstaat. Bij een rughernia is er over het algemeen sprake van pijn in de rug of onderrug, die kan uitstralen naar een of beide benen. De pijn wordt heviger bij hoesten, niezen of persen. De pijn kan erger worden wanneer de buik gezwollen is.
Amadea