Hoe overwin/bestrijd je ergernissen?

Het zit een beetje in de familie. We ergeren om ons de kleine dingen: mensen die iets te luidruchtig eten etc.
Hoe kun je daar vanaf komen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Door je eigen meetlat eens wat minder serieus te nemen, en te beseffen, dat je niet de belangrijkste bent op de wereld, aan wiens normen iedereen zich maar aan heeft te passen....

Het leven heeft nl. de onhebbelijke gewoonte je op een heel ongelegen moment te dwingen een toontje lager te zingen.

Door te zien, dat ieder mens uniek is, met ieder zijn/haar eigen kwaliteiten, en iedereen probeert zijn eigen stuiver geluk te vinden, zie je misschien, dat jij/jouw familie mieren zijn in een héle grote mierenhoop...

En bedenk, dat ieder zijn eigen innerlijke trom mag volgen - al zijn sommige ritmes niet het jouwe, hij doet zijn best met zijn leven. Klei jij nou maar aan je eigen bonk klei rond, en maak wat van jóúw leven - dan heb je het waarschijnlijk te druk, om ook nog insecten te bestijgen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Door tevredenheid met en over jezelf.

Mensen die ontevreden over zichzelf zijn, of niet lekker in hun vel zitten, of zichzelf niet accepteren zoals ze zijn, hebben dat ook snel naar anderen toe.

Live and let live!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door elkaar te respecteren voor wie en hoe ze zijn.
Maar de vraag is, wil je alle ergernissen wel bestrijden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door heel veel zaken als natuurverschijnselen te accepteren.
En wat je noodzakelijkerwijs voor jezelf, echt alleen maar als het je leven onmogelijk maakt, om dat dan te bespreken.

Ach in feite moet je gewoon van jezelf accepteren dat je wat kritisch bent en ook van anderen dat ze dat wat minder zijn.

En van ergeren krijg je stress en hoofdpijn, en rimpels, allemaal zaken die je moet vermijden. Lach er een keer om.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag die je jezelf moet stellen is:
wil ik daar nog wel mee doorgaan ?
Stap lekker uit dat patroon :) en ga leuke dingen doen ipv daar je energie aan te verspillen.

Ergernissen kan je niet echt overwinnen. Je moet er anders mee omgaan. Of totaal niet.
Ik persoonlijk koos in mijn leven voor het laatste . Héérlijk verlost te zijn van al die negatieven energie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door te bedenken dat je zelf ook niet volmaakt bent en net als je zelf zegt ... kleine dingen dus waar gaat het eigenlijk over.

en over luidruchtig eten bedoel je dan in een restaurant ?
ik zou zeggen concentreer je op je eigen gezelschap en heb het leuk met elkaar dan hoef je niet op een ander te letten