Hoe zorg ik dat ik in een maand met enkel oefeningen voor thuis een strakker lichaam heb?

Ik weeg nu 60 kilo en ben 16 jaar. Oké gewicht vind ik, maar ik heb echt wel een buikje en mijn billen zijn allesbehalve strak. Ik sport niet. Hoe zorg ik dat ik in een maand met enkel oefeningen thuis een strakker lichaam heb?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
Je wilt vetpercentage lager, dat ligt vooral aan voeding. En 1 maand lijkt mij wat kort.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Inderdaad wat Ritsuka zegt, je wilt vet kwijt dus toch afvallen.
Afvallen gaat het best door minder te eten, en meer te bewegen. Als je thuis wilt trainen kun je grondoefeningen doen, zoals buikspieren, maar je kunt ook gaan touwtje springen, dit is ook erg intensief, hier verbrandt je veel calorieën mee
Ritsuka
7 jaar geleden
Als je trouwens je billen strak wilt hebben moet je krachttraining gaan doen, met een schema als dit: https://guydroog.com/gratis-schemas-voor-strakke-benen-en-billen/
En kijk ook op de site en Instagram van Bret Contreras, die heeft ook veel goede suggesties voor billen trainen: https://bretcontreras.com/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wanneer iemand zijn gewicht oké vindt is het niet correct om over afvallen te beginnen. Zo praat je gemakkelijk een slecht (crash) dieet of een eetstoornis aan. Meer spieren is de enige manier om een strakker lichaam te krijgen en dat eigenlijk alleen door krachttraining.
Daarmee zet je vetweefsel om een spierweefsel en afhankelijk van je lengte mag je zelfs zwaarder worden. Als iemand ongetraind is, is kunnen veel kracht oefeningen gewoon thuis.
Snel zullen gewichten nodig zijn, hoewel je met een stok en twee tassen ver komt.

Antwoorden (1)

Op het internet en social media zijn tegenwoordig vele accounts te vinden die filmpjes of instructies plaatsen over/van workouts. Op YouTube is dit bijvoorbeeld POPSUGAR fitness (zie bron voor hun Youtubekanaal).