Kan ik voller worden door eten zonder dat het effect heeft op mijn acne?

Kan ik door een bepaald eetpatroon voller worden, want ik ben vrij slank, zonder dat het mijn acne verergerd. Als ik bijvoorbeel meer suiker eet word ik natuurlijk dikker maar verergert mijn acne ook. Zijn er ook voedingsstoffen die acne niet verergeren maar iemand wel iets voller maken. Ik wil btw ook niet erg ongezond gaan eten.

Weet jij het antwoord?

/2500

Je hoeft niet ongezond te eten om 'voller' te worden. Gewoon méér eten. Niet een aardappel maar 2 , niet een lepel pasta maar 2. Drink je melk? neem dan tijdelijk volle ipv halfvolle. Maar let wel op, je kunt ook echt te veel, te vet gaan eten. Wat wel een goede vervanger is voor al die halvarines op brood is boter 'roomboter' op je boterham. Jarenlang is beweerd dat het slecht zou zijn, ongezond... nou dat is dus niet zo. Trouwens eet je kaas? neem dan voorlopig 48% ipv 20%. Is ook smakelijker het heeft een vollere smaak. Vergeet niet dat je zeker ook je groenten moet eten en niet minder maar minstens genoeg en liever meer. Wees niet ongeduldig. Sporten , bewegen helpt ook, je krijgt een strakker lichaam , geen vet , maar spieren. In verband met acné is het ook verstandig om niet allerlei smeersels op je wangen te smeren. Ook , niet alle zeep is even goed voor een gevoelige huid. Veel buitenlucht voor je huid is ook goed en sporten natuurlijk. Doe je best! succes.

Zorg ervoor dat je niet teveel en de juiste koolhydraten binnenkrijgt. Zorg ook dat je de juiste vetten binnenkrijgt...vermijd zoveel mogelijk de verzadigde vetten,die zorgen vooral voor veel talgproductie en dus veel puistjes/pukkeltjes. Varkensvlees zit bijv. vol met verzadigde vetten en die moet je juist niet hebben. Gezonde vetten zitten o.a. in noten, vette vis, olijfolie, roomboter. Ongezonde snelle koolhydraten worden direct omgezet in suikers. Je lichaam moet dan hard werken om je bloed weer schoon te maken. Dit resulteert erin dat de lever en nieren harder moeten werken. Eet je die snelle koolhydraten tientallen jaren lang als vast voedingspatroon, kunnen je nieren uitgeput raken en loop je een groot risico op suikerziekte. Ook hierdoor wordt veel meer talg aangemaakt dan normaal, die bovendien slecht van kwaliteit is. Snelle koolhydraten zitten in wit bloem/meel, koekjes, snoepgoed, frisdrank, hamburgers en dit soort vette snacks, gebak, toegevoegde suikers en geraffineerde/ voorverwerkte producten als witte rijst of niet volkoren pasta. Ook met vla, vruchten-/vanilleyoghurt e.d. toetjes krijg je veel ongezonde suikers binnen. Het beste vervang je die door trage koolhydraten, die je darmen laten werken en beter verzadigen. De spijsvertering doet er dan veel langer over omdat er vezels bij zitten. Betere koolhydraten zitten in verse groenten, volkoren producten, peulvruchten, gevogelte, vis en in iets mindere mate fruit. Wen je in elk geval aan gezonde producten te eten en sla geen maaltijden of tussendoortjes over. Ik neem aan dat je nog een puber bent (vanwege de acne)en dan ben je nog volop in de groei. Als jouw hormonen in balans zijn en je niet meer in de lengte groeit en minder stress hebt, zal je vanzelf ook voller worden maar wel op een gezonde manier.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100