Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn deze rode puntjes op mijn huid?

Ik ben naar de huisarts geweest voor mijn netelroos (zie vorige vragen) en hij heeft mij 180mg fexofenadine gegeven.
Ik gebruik het nu 3 dagen en wanneer er weer een netelroos aanval komt, komen er geen kleine bultjes (galbulten) maar van die rode puntjes die ook echt rond mijn hele lichaam zitten het is net zo pijnlijk als de galbulten die ervoor kwamen maar ik merk wel dat het niet meer zo vaak gebeurd als eerst maar als het gebeurt is het net zo erg vind ik, de huisarts zei dat ik het ongeveer 2 weken moest innemen maar ik ben niet tevreden met dit medicijn Kan iemand mij uitleggen wat die rode puntjes zijn en wat ik verder moet doen

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.5K
Erna55
7 jaar geleden
Je medicijn werkt optimaal na 2 weken, heeft de arts gezegd.
Je bent na 3 dagen niet tevreden.
Ik denk dat je te ongeduldig bent.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Fexofenadine kan een overgevoeligheidsreactie veroorzaken, neem even contact op met de weekendarts, om te vragen of dit mogelijk het geval is. Als de oorzaak daar ligt, krijg je waarschijnlijk ook een ander geneesmiddel voorgeschreven.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hiervoor nam ik loratadine en dat gaf bijna hetzelfde effect als dit, de huisarts zei dat het niet sterk genoeg was dus dan neem ik aan dat dit ook niet genoeg zal zijn om mijn symptonen te stoppen?
loratadine nam ik 1 week toen ik fexofenadine kreeg van de huisarts

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit zijn nog steeds urticaria (=galbulten = netelroos), ze zijn nu kleiner door het gebruik van de fexofenadine.
Zoals je huisarts al heeft aangegeven moet je de fexofenadine eerst een paar weken gebruiken voordat je kan concluderen dat het niet werkt; dat het wel werkt kan je natuurlijk al wel eerder concluderen als de galbulten eerder weg zijn en blijven.