Ik voel me de laatste tijd echt ziek,in toelichting staat meer informatie maar wat kan dit zijn? b12 tekort?

okee vorige braag is verweidert omdat ik het verkeerd stelde :D

maar ik heb dus een paar klachten:
hoofdpijn
misselijk
duizelig
buikpijn
mijn ogen doen raar
ik kom niet uit mijn woorden (ipv heey kun je mij die lamp aangeven heei kun je me die bank aangeven )
geen eetlust (ik heb gewoon helemaal geen honger)
moe

ik ben al bij de dokter geweest (denk aan een maand) n oen ben ik geprikt en daar kwam niets uit (geprikt op pfeiffer)

de klachten zijn sinds maandag ongeveer
ik las iets over B12 kan iemand dit uitleggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook geprikt voor bloedarmoede?
daar doet het mij aan denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet dat ik weer, wel op leverfalen geloof ik.
maar word daar niet altijd naar gekeken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat zeggen je ouders?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
euhh eerst je zal je wel aanstellen (maarja dat zeiden ze ook toen ik mijn teen brak :D )
verder dan moet je maandag maar weer een afspraak maken .. maar die dokter ziet me aankomen ik ben vorige maand nog geweest :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAMSTER! :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou toch nog bloedarmoede laten testen. Dat wordt niet per se standaard gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maakt niet uit dat je vorige maand geest bent,.je voelt je al langer niet goed dus gewoon weer terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom komt vit B12 in je op?
Misschien moet je dat maar even uit je hoofd zetten en niet willekeurig op wat losse elementen afgaan. Als dit al meer dan een maand duurt, dan hoor je opnieuw naar je huisarts te gaan. Deze kan dan verdere testen doen. Een eerste onderzoek bracht dus blijkbaar nog geen oplossing, dan moet hij nu verdere testen aanvragen. Je geeft eigenlijk veel te weinig info om een goed antwoord te kunnen krijgen via een "online consult" Dus ga naar je huisarts en laat hem/haar verder onderzoek doen. (en daarom niet meteen vit. B12 trouwens) Succes en vooral spoedig beterschap !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je met "ik ben al bij de dokter geweest (denk aan een maand) n oen ben ik geprikt en daar kwam niets uit (geprikt op pfeiffer)" Ben je een maand geleden bij de dokter geweest? Wat is er toen getest? En klopt het dat je de lijst aan klachten pas hebt sinds deze week maandag?

Het beste antwoord

Zou ook en reactie kunnen zijn op en bepaald medicijn wat je gebruikt of gebruikt hebt.
Ijzer te kort b12 kan bepaalde dingen veroorzaken zoals spierkrampen moe zijn etc.
Let eens op je eetpatroon en je ontspanning .

Toegevoegd na 1 minuut:
Indien je het niet vertrouwd ga dan nogmaals met je klachten naar de huisarts toe.
Niet met blijven lopen.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wellicht is het b12, maar het kan net zogoed iets anders zijn. Er bestaat een 2 hele hoede sites over b12, je kunt het beste daar even kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://stichtingb12tekort.nl
Je hoort bij je huisarts thuis met deze klachten, het is niet raar om weer terug te gaan, wij kunnen alleen raden naar wat het kan zijn, je huisarts kan je beter onderzoeken en eventueel doorsturen naar specialisten, voel je niet tegengehouden om weer de huisarts te bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De verschijnselen van een tekort aan vitamine B12 treden vaak pas na jaren op, omdat het lichaam van deze vitamine een voorraad aanlegt. Een vitamine B12-tekort kan een tekort aan foliumzuur veroorzaken, omdat deze twee vitamines samenwerken. Een vitamine B12-tekort heeft een vorm van bloedarmoede tot gevolg, met symptomen als vermoeidheid, ademnood, angina pectoris (pijn op de borst) en een gebrek aan eetlust. Daarnaast kan een vitamine B12-tekort het zenuwstelsel aantasten. Vitamine B12 is mogelijk belangrijk voor de geheugen- en denkfuncties. Ouderen kunnen bijvoorbeeld als gevolg van een vitamine B12-tekort problemen krijgen met hun geheugen.

Wat je moet doen is terug naar de dokter om te overleggen over eventueel verder onderzoek.