Hoe komt het dat mijn vingers dik worden als ik mij arm langs mijn lichaam houd

terwijl ik loop

Toegevoegd na 15 minuten:
dit is maar bij 1 arm

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Wanneer je last hebt van dikke vingers zou dat kunnen wijzen op vocht. Vocht zakt door een verminderde hartwerking (lage bloeddruk) altijd naar het laagste punt.
Je kunt zelf gemakkelijk zien of het vocht is door een paar seconden een vingerdruk te geven op het punt waar het dik is. Haal dan de druk weg. Blijft er een deukje zichtbaar dan is dat vocht. Meestal is dit ook in de arm of been die het verst van het hart afligt, dus je rechterarm, klopt dit?
Mocht het zo zijn dat het vocht is zou ik je aanraden even naar de huisarts te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt

Andere antwoorden (3)

Als je daar last van hebt, ga je dat niet voorkomen als je je armen langs je lijf laat hangen. Je kunt ze buigen in een actieve wandelhouding en met je vingers knijpbewegingen maken. Wat ook kan, is Nordic Walking gaan doen. Dan beweeg je zo veel met je armen en handen dat je geen dikke vingers krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lage bloeddruk? en er stroomt daardoor meer bloed in je vingers?

Toegevoegd na 5 minuten:
bij 1 arm, bij je rechter toevallig?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heb je last van cts ( carpaal tunnel syndroom) deze tunnel in je pols kunnen je bloedvaten en pezen remmen/knellen doordat hij te krap is, waar door dus ook stuwing van bloed in je vingers kunnen optreden, en deze dus dikke vingers geeft.

Als je rechts bent is het meestal daar erger als bij links.
Het is een vrouwenkwaaltje.
Ik ben aan beide polsen hieraan geopereerd, een kleine ingreep.
symponen zijn o.a slapen gevoel ( dood gevoel) in je hand als je je hand hoger als je ellenboog hebt ( ramenwassen, fietsen etc) tintelende vingers, slapende hand als je er op ligt in je slaap etc..

Ik weet natuurlijk niet of het zo is, maar ik herken de klachten namelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vinger zaten ook altijd op slot, dat heeft toch echt met je pezen te maken. Deze lopen ook door de tunnel heen.
kijk maar eens op deze site, daar staan de klachten ook goed beschreven, ook opgezwollen handen dus.
www.chirurgen-orthopeden-emmen.nl/images/CTS-...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hier ben ik al aan geholpen en hebben ook vingers geklieft maar blijf met dikke vingers en een arm zitten die ik niet kan belasten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/carpaaltunnelsyndroom.html
dit is een andere link, maar als je gewoon op carpaal tunnel syndroom zoekt vind het tal van sites.
wel raar want vanmorgen deed deze link het nog. reactie op muts, ik heb nergens geen last meer van, maar ja niet iedereen is natuurlijk het zelfde, Links ben ik 2 en een halve week terug nog aan geholpen, deze voel ik natuurlijk nog wel, klachten zijn wel weg gelukkig.