Is het schadelijk dat maximaal 2 sigaretten per dag rookt?

Ik rook al vanaf mijn 13e elke dag 2 sigaretten en meer ook niet.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
7K
Ritsuka
7 jaar geleden
Elke peuk is schadelijk

Antwoorden (5)

Ja. Ook bij maximaal 2 sigaretten per dag krijg je stoffen binnen die je anders niet in je longen zou krijgen. O.a. teer krijg je nog steeds binnen. Daarnaast is 2 sigaretten toch gauw al 60 tot 62 sigaretten per maand en 365 sigaretten per jaar. Roken hoe weinig ook is schadelijker dan niet roken.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je jaren zijn wat kort
Ivana
7 jaar geleden
730 per jaar..... :) Voor de rest een plus
Castle
7 jaar geleden
Inderdaad een rekenfoutje. Dank je voor de correctie.
Ik ben het helemaal eens dat roken schadelijk is,zelfs 2 sigaretten per dag.
Echter zal het roken van die twee sigaretten jou iets positiefs opleveren,genot,voldoening,het kalmerende effect of iets anders .
Dat positieve is gezond voor je en zou zodoende het negatieve van de twee sigaretten kunnen opheffen.
Met andere woorden,roken is ongezond maar met mate kan het ook positieve effecten hebben.Met andere woorden ,geniet van het leven,dat is pas echt gezond,ook als daar een paar "slechte" dingen bijhoren zoals roken,drinken enz.gegroet van een ex-roker.
7 jaar geleden
Reddie
7 jaar geleden
Heel erg plus voor plezierig leven. Is erg gezond.
Z512099
7 jaar geleden
Vind ik ook +.
als je straks 21 bent heb je ruim 5800 sigarette gerookt! zèér schadelijk!!'
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Reddie
7 jaar geleden
Ik zag gister een (levendige) vrouw van 103 die tot haar 95ste 3 pakjes per dag had gerookt.
Pak 'm beet 2080500 sigaretten.
Waarmee ik het roken overigens niet wil aanbevelen.
Cryofiel
7 jaar geleden
Wat je NIET hebt gezien zijn die 1000 andere vrouwen die oud en levendig hadden kunnen zijn... maar die ofwel in een rolstoel zitten omdat hun longen vrijwel kapot zijn, ofwel al zijn gestorven, omdat ze rookten. Kortom: je kunt je oordeel niet baseren op een uitzondering.
Nee, 2 sigaretten is bijna net zo gezond als helemaal niet roken. Veel schadelijker is met je fiets achter een tweetaktsnorscooter te blijven hangen en dan de fijnstofdampen in te ademen van de goedkope Action2taktolie.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Of het "schadelijk" is hangt er van af.
Als iemand ernstig ziek is maakt dat niet zoveel meer uit.
Voor de portemonnee is het ook schadelijk, want die raakt eerder leeg.

Een sigaret roken is per definitie ongezond. Meer roken of mee roken is ongezonder, dan niet roken.
Je specificeert niet voor wie het schadelijk zou zijn. Roken in de buurt van kinderen is een no go, schadelijk voor kinderen. https://www.trimbos.nl/themas/rookvrij-opgroeien/kinderen-en-meeroken

Ook roken voor jongeren veroorzaakt schade op lange termijn. http://wetenschap.infonu.nl/onderzoek/68562-roken-jong-roken-schaadt-hersenen-blijvende-hersenschade.html
Als je naar het hele plaatje leefstijl, werk, omgeving kijkt zijn rokers niet altijd ongezonder dan niet-rokers.
Doorlopend suikerdrankjes nemen, te eenzijdig, te veel eten, te weinig bewegen is anders ook erg ongezond.