Is het schadelijk dat maximaal 2 sigaretten per dag rookt?

Ik rook al vanaf mijn 13e elke dag 2 sigaretten en meer ook niet.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja. Ook bij maximaal 2 sigaretten per dag krijg je stoffen binnen die je anders niet in je longen zou krijgen. O.a. teer krijg je nog steeds binnen. Daarnaast is 2 sigaretten toch gauw al 60 tot 62 sigaretten per maand en 365 sigaretten per jaar. Roken hoe weinig ook is schadelijker dan niet roken.

Ik ben het helemaal eens dat roken schadelijk is,zelfs 2 sigaretten per dag. Echter zal het roken van die twee sigaretten jou iets positiefs opleveren,genot,voldoening,het kalmerende effect of iets anders . Dat positieve is gezond voor je en zou zodoende het negatieve van de twee sigaretten kunnen opheffen. Met andere woorden,roken is ongezond maar met mate kan het ook positieve effecten hebben.Met andere woorden ,geniet van het leven,dat is pas echt gezond,ook als daar een paar "slechte" dingen bijhoren zoals roken,drinken enz.gegroet van een ex-roker.

als je straks 21 bent heb je ruim 5800 sigarette gerookt! zèér schadelijk!!'

Of het "schadelijk" is hangt er van af. Als iemand ernstig ziek is maakt dat niet zoveel meer uit. Voor de portemonnee is het ook schadelijk, want die raakt eerder leeg. Een sigaret roken is per definitie ongezond. Meer roken of mee roken is ongezonder, dan niet roken. Je specificeert niet voor wie het schadelijk zou zijn. Roken in de buurt van kinderen is een no go, schadelijk voor kinderen. https://www.trimbos.nl/themas/rookvrij-opgroeien/kinderen-en-meeroken Ook roken voor jongeren veroorzaakt schade op lange termijn. http://wetenschap.infonu.nl/onderzoek/68562-roken-jong-roken-schaadt-hersenen-blijvende-hersenschade.html Als je naar het hele plaatje leefstijl, werk, omgeving kijkt zijn rokers niet altijd ongezonder dan niet-rokers. Doorlopend suikerdrankjes nemen, te eenzijdig, te veel eten, te weinig bewegen is anders ook erg ongezond.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100