Welke magnesium verbinding is het beste voor voorkoming obstipatie en wanneer moet je magnesium innemen?

er zijn nogal wat magnesium verbindingen en over wanneer het moet worden ingenomen is discussie, voor, tijdens of na de maaltijd, s'ochtens of 'savonds

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat maakt helemaal niets uit. Je mag het nemen wanneer je het wilt. Maar let wel op met magnesium, je kunt er snel te veel van nemen en dat is weer niet goed voor je lever. Maar ter voorkoming van obstipatie kun je beter je voeding aanpassen dan magnesium nemen.

Ik lees nergens dat een tekort aan magnesium obstipatie zou veroorzaken. Het schijnt een natuurlijk anti-stress middel te zijn. Maar als je denkt dat je het toch moet nemen, zou ik het eerder zoeken in voedingsmiddelen die rijk zijn aan magnesium: cacao volkoren/meergranenbrood tarwezemelen sojaproducten noten (vooral pecan, amandelen en cashewnoten) pinda's bonen granen zonnebloempitten en sesamzaad roggebrood donkere bananen risotto en zilvervliesrijst spinazie ananas pompoenpitten makreel krab heilbot pruimen

Bronnen:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/divers...
http://www.naturalcalm.nl/magnesiumtekort

ik slik al jaren magnesium,nooit geen last van obstipatie gehad,ik neem het in tijdens het eten,4gr bruistabletten,ik persoonlijk neemt het ter bevordering van opname calcium,wat ik er dus ook bij slik.

bij obstipatie wordt ook wel eens Magnesiumhydroxide kauwtabletten voorgeschreven. Hoewel andere geneesmiddelen de voorkeur hebben(zowel ivm prijs als bijwerkingen). als je zoekt naar een oplossing in je normale voeding zou ik zelf gaan voor vezelrijk eten en voldoende drinken.

Bronnen:
http://www.fk.cvz.nl/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100