Welke magnesium verbinding is het beste voor voorkoming obstipatie en wanneer moet je magnesium innemen?

er zijn nogal wat magnesium verbindingen en over wanneer het moet worden ingenomen is discussie, voor, tijdens of na de maaltijd, s'ochtens of 'savonds

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.1K

Het beste antwoord

Dat maakt helemaal niets uit. Je mag het nemen wanneer je het wilt. Maar let wel op met magnesium, je kunt er snel te veel van nemen en dat is weer niet goed voor je lever.

Maar ter voorkoming van obstipatie kun je beter je voeding aanpassen dan magnesium nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik lees nergens dat een tekort aan magnesium
obstipatie zou veroorzaken.
Het schijnt een natuurlijk anti-stress middel te zijn.

Maar als je denkt dat je het toch moet nemen, zou ik het eerder zoeken in voedingsmiddelen die rijk zijn aan magnesium:
cacao
volkoren/meergranenbrood
tarwezemelen
sojaproducten
noten (vooral pecan, amandelen en cashewnoten)
pinda's
bonen
granen
zonnebloempitten en sesamzaad
roggebrood
donkere bananen
risotto en zilvervliesrijst
spinazie
ananas
pompoenpitten
makreel
krab
heilbot
pruimen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik slik al jaren magnesium,nooit geen last van obstipatie gehad,ik neem het in tijdens het eten,4gr bruistabletten,ik persoonlijk neemt het ter bevordering van opname calcium,wat ik er dus ook bij slik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij obstipatie wordt ook wel eens Magnesiumhydroxide kauwtabletten voorgeschreven. Hoewel andere geneesmiddelen de voorkeur hebben(zowel ivm prijs als bijwerkingen). als je zoekt naar een oplossing in je normale voeding zou ik zelf gaan voor vezelrijk eten en voldoende drinken.