Is vogel(agapornis) poep binnen krijgen gevaarlijk?

Een beetje een raar verhaal maar mijn vogel had in mn bekertje met water gepoept en zonder dat ik het wist zat ik het te drinken maar ik voelde geen stukjes. Pas bij het 3/4e slokje voelde ik iets in mn mond waardoor ik wist owjaa hij had in mijn beker gepoept! Is dit schadelijk?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Ziekten
1.5K
Rieneke1
7 jaar geleden
Nee, poep van vogels kan gevaarlijk zijn als het droog is, en je gaat bezemen en je ademt het in.

Antwoorden (1)

Als je lichamelijke toestand in orde is dan is er weinig gevaar.De meeste bacteriën worden immers door het maagzuur vernietigd.
fremar