Val ik zo gezond af?

Hoi,

Sinds 2 weken ben ik aan het sporten/lijnen. Ik wil graag 10 kg afvallen. Van 105 naar 95.

Mijn dieet/sportschema:

Ochtend
Citroensap in mijn water
Banaan
Kiwi
____

Middag
Warm eten zoals Aardappels-Groenten-Vlees of Bami-Nasi-Macaroni
____

Avond
3 plakken brood(bruin) met kipfilet/Pindakaas als beleg
Appel
Yoghert met cruesly
____

Tussendoortjes
Noten

_________________________________________________________

Verder doe ik 2 keer p/w krachttraining en 1 keer hardlopen(5km).

In 2 weken tijd ben ik 2 kg afgevallen en heb er aardig wat spieren bij.

Mijn vraag is: Is dit de juiste manier om af te vallen en moet ik zo doorgaan?

Gr Jacob

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
- citroensap in je water is slecht voor je tanden, het effect op afvallen is minimaal.
- Ik mis een beetje de eiwitten
- je ontbijt is alleen fruit, vult dat wel goed?
- middag eten lijkt prima
- cruesli bevat wel veel suikers
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1 kg per week is veel te snel.
Helemaal als je er tegelijk ook spieren bij krijgt. De 1e paar kilo is echter vooral darminhoud, vocht en reserve. Als je veel minder bent gaan eten en veel meer bent gaan sporten, dan eet je nu te weinig en is de kans groot dat je dat niet volhoudt.
Ook niet gezond en de spieropbouw gaat langzamer.

Antwoorden (3)

Ik raad u aan van vaker te gaan lopen. Probeer elke dag te gaan lopen. U hoeft daarom nog niet elke dag 5 km te lopen. Elke dag minimum 20 minuten cardio!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Eet in de ochtend iets meer. Dat is het allerbelangrijkste maal waar je de hele dag van profiteerd. Als het teveel is kun je wat minder eten 's middags of 's avonds maar eet 's ochtends vooral gevarieerd en goed.

Groene thee werkt ook mee aan het proces van gewichtsverlies net zoals pure chocolade (boven 72%).

Voor de rest zou ik gewoon lekker veel bewegen! Succes!

Toegevoegd na 49 seconden:
*Profiteert
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk niet dat je dit lang gaat volhouden. Het is wel erg beperkt.

Je eet vooral veel te weinig eiwitten.

Eiwitrijke voeding biedt diverse voordelen als je wilt afvallen. In het kort kun je die voordelen als volgt samenvatten:

Eiwitrijke voeding onderdrukt het hongergevoel
Eiwitrijke voeding voorziet het lichaam van bouwstoffen
Eiwitrijke voeding verhoogt het metabolisme en de vetverbranding
Eiwitrijke voeding kan helpen bij het tegengaan van eetbuien en snacken (met name in de avond)

Zoals je ziet zorgen deze voordelen er samen voor dat je makkelijker afvalt als je wat meer eiwitten eet.

Eiwitten vind je in vlees, vis, noten, eieren etc.

Succes!