Wat doet interferon bij ms?

Ik heb vaak vage klachten en de neuroloog wil gaan starten met interferon

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In België, net over de grens, hebben ze een speciale MS kliniek http://www.msreva.be/

Het beste antwoord

Behandeling van MS vindt plaats onder begeleiding van een neuroloog. Uw neuroloog kan interferon beta voorschrijven wanneer u in de afgelopen twee jaar ten minste twee keer een verslechtering van de ziekte hebt gehad. Interferon beta wordt ook voorgeschreven bij MS waarbij de klachten chronisch optreden.

Werking
Interferonen zijn natuurlijk voorkomende eiwitten. Hoe ze precies werken, is nog niet helemaal bekend. Interferonen worden door het lichaam zelf geproduceerd en spelen een rol in het afweersysteem. Interferonen helpen om de schade aan het centrale zenuwstelsel bij MS te beperken.

Het effect is pas na een aantal maanden merkbaar. Er treden minder vaak verslechteringen van de ziekte op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

weet niet zeker of dit jou helpt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel simpel gezegd beïnvloedt het medicijn een deel van je immuunsysteem, waarvan wordt gedacht (of bekend is) dat het de ziekteverschijnselen veroorzaakt.

Er zijn boeken over te schrijven, maar interferonen behoren tot een groep stoffen die cytokines genaamd worden.

Het meest simpele laten zich deze stoffen omschrijven als signaalstoffen. Stoffen dus die een bepaald signaal overbrengen. Eigenlijk is het echter te simpel om het zo te stellen.

Interferonen (en dan bedoel ik dit type eiwit in het algemeen):

- Zijn in staat replicatie van bepaalde virussen te remmen;
- Ze helpen gezonde cellen weerstand op te bouwen tegen bepaalde infecties;
- Activeren immuuncellen, zoals de NK-cellen en macrofagen;
- Spelen een gunstige rol bij Antigeen-presentatie (simpel gezegd bij het door T-lymfocyten herkennen van infecties).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de neuroloog weet wat hij doet
uit ervaring
hij weet niet wat dit precies bij jou doet
hij gaat af op wat het deed en kan doen bij anderen
het is dus een gok, uitproberen of het je helpt.

laat je goed voorlichten over Interferonen
medicinaal toegediend (lichaamseigen stof) triggeren
ze eventueel op andere defecten in het menselijk lichaam.

vee; sterkte! wat je ook besluit.