Kun je gehynotiseerd worden om iets te lusten dat je niet lust?

Ik houd absoluut niet van koriander en heb hier soms last van in restaurants. Zou dit met hypnose kunnen worden opgelost?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
in een restaurant kun je gewoon aangeven dat je geen koriander in je gerecht wilt

Antwoorden (1)

In het programma Bizarre Eters van RTL heeft heel Nederland gezien hoe mensen die iets niet lustten het na hypnose moeiteloos konden eten.
De vraag is wel hoe lang dit duurt (De oorzaak van het probleem is natuurlijk niet opgelost).

Toegevoegd na 1 uur:
Als het probleem enkel "tussen de oren" zit, kan hypnose wel helpen.
Uit een onderzoek blijkt dat cognitieve gedragstherapie in combinatie met hypnose ook op de lange termijn goede resultaten heeft.
SimonV
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien toch wel SimonV. Ik lustte vroeger geen zwarte koffie zonder suiker en liet die op een gegeven moment toch weg omdat ik wilde afvallen. Koffie zonder suiker bleef ik echter maandenlang vies vinden; dat dacht ik tenminste tot iemand per ongeluk toch suiker in mijn koffie deed terwijl ik daar niets van wist. Toen ik een slok nam was dat als een klap in mijn gezicht. Ineens begreep ik dat ik dat helemaal niet meer lustte en zwarte koffie veel lekkerder is. Die afkeer van bepaald eten of drinken zit dus (gedeeltelijk) gewoon tussen je oren.