Waarom word ik misselijk van een sigaret en niet van jointjes?

Hoi.

Ik verwerk al bijna een half jaar dagelijks een sigaret door een joint. Hier word ik niet misselijk van. Ik draai ze met een normale tip, dus zonder filter.

Nu probeer ik te minderen en heb zojuist een normale sigaret gerookt, alleen ik word hier extreem misselijk van. Hoe kan dit verschil zo groot zijn?

Ik weet dat dit een lichamelijke reactie op het gif is, antwoorden van stop ermee hoeft niet: dit weet ik. Ik ben alleen oprecht benieuwd waardoor ik van een normale sigaret (met filter) zo misselijk word en van een joint waar een sigaret in is verwerkt niet.

Groetjes,

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (1)

Het ligt er een beetje aan waar je de joint mee draait ; als je dat met "normale" fijngesneden tabak (shag) doet ; daar word je inderdaad een stuk minder misselijk van dan van wat er voor tabak door moet gaan dat in sigaretten zit / grofgesneden "tabak" zoals die verkocht wordt voor het zelf maken van filtersigaretten.

Ik ben zelf een straffe roker - al ligt de tijd dat ik wel eens een joint draaide heel ver achter me - maar nog steeds kan ik van "echte" of kant-en-klare sigaretten kotsziek worden (zelfs als ik in een ruimte ben waar ze gerookt worden maar ze zelf niet rook), waar ik daar bij veel zuiverder tabak (shag) totáál geen last van heb. Ik heb ook het gevoel dat ze veel meer nicotine bevatten, want na twee, drie sigaretten wordt ik duizelig, licht in mijn hoofd en misselijk, terwijl ik met shag de een met de ander kan aansteken.

Als je je joints dus draait met shag, bevatten ze aanzienlijk minder toevoegingen dan met "sigarettentabak" en is de kans groot dat je er stukken minder misselijk van wordt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je ze met de inhoud van een normale sigaret rookt, zit het OF tussen de oortjes, OF in het feit dat er gewon minder tabak in en joint gaat. Ook kan het zijn dat de cannabis zelf een probaat middel tegen misselijkheid is ;-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord. Ik draai hem inderdaad met normale marlboro sigaretten. Deze is dus versneden en bewerkt? Mij werd altijd verteld dat shag zwaarder was, maar daar is niks van waar dus? Verschilt dit per merk? Ik dacht zelf, gewoon een beetje brainstormen: misschien heeft het iets met de filter of het vloeitje te maken, aangezien die vloei na 1 minuut vanzelf uit gaat moet daar wel iets inzitten wat daarvoor zorgt ... Het aannemelijkst klinkt wel dat cannabis de misselijkheid verhelpt.