Hoge tonen slecht voor je gehoor?

Er is ergens in mijn kamer een hoge toon die ik continu hoor (dit zijn niet mijn oren omdat ik het alleen in mijn kamer en aan de linkerkant) dus in de tijd dat ik het onderzoek mijn vraag is een hoge toon continu horen slecht voor je gehoor of kan dit geen kwaad?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
erotisi
8 jaar geleden
ligt eraan hoeveel dB het is en de tijdsduur dat je eraan blootgesteld bent. Maar zoals ik het lees lijkt dat allemaal ver beneden de grens.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kan het de oplader van bijvoorbeeld je telefoon zijn?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Die hoge toon opsporen lijkt me handig. Zou een dimmer kunnen zijn, ook een adapter van bijvoorbeeld laptop. Nog andere electrische apparaten daar ? Tip zou zijn om als experiment de stroom in die kamer via de stoppenkast even helemaal uit te zetten en dan te kijken of de toon weg is. Dan weet je dat die toon electrisch van oorsprong is en binnen die electrische stroomgroep. En dan speuren...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zal er eens naar gaan kijken om het op te sporen ik heb zo een gevoel dat het van de kant van mijn boxen vandaan komt in deze buurt ligt vrij veel electronica dus ik ga speuren denk ik onderanderen (kabels voor 2 schermen, boxen, kabels voor pc, mijn telefoon+oplader etc

Antwoorden (1)

Het is niet de frequentie van het geluid (toonhoogte), maar het volume dat het meeste schade aanricht aan je gehoororganen.
jc54
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dus continu een vrij zachte hoge toon horen is niet slecht voor je oren?
jc54
8 jaar geleden
Nee hoor, alleen wel knap irritant.