Wat zijn psychische behoeften?

misschien een paar voorbeelden om duidelijk te maken wat precies behoort tot psychische behoeften? Dit heb ik nodig voor mijn PO maatschappijleer.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

- Positieve aandacht
- Waardering
- Liefde
- Erkenning
- Veiligheid / Stabiliteit
- Ergens bij horen
- Zelfrespect
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Liefde van de moeder (en van ieder ander ook overigens).
Behoefte aan een blijk van waardering voor je verrichte werk.
Aandacht.

etc.
12 jaar geleden
Je hersenen moeten geprikkeld worden. Moederliefde ed vallen onder emotionele behoeften.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook veel verslavingen lijken mij psychische behoeften. Bijvoorbeeld een gokverslaving.