Hoe kom ik van mijn PMS problemen af?

Ik word zo langzamerhand wanhopig van mijn PMS problemen. Omdat ik een cyclus heb van 21/22 dagen voel ik mij maar 1 week per maand goed. De overige weken zijn een grote ellende. De huisarts zegt dat het erbij hoort en de gynaecoloog wil mij hormonen voorschrijven, wat ik niet wil. Wie weet hier raad mee?
Aan de pil is geen optie!

Weet jij het antwoord?

/2500

Elke dag bijhouden hoe jij je voelt.Zo kan je bijhouden wat er gebeurt en kan je helpen om het meer te accepeteren. Als jij je maar 1 week per maand goed voelt is niet erg fijn.Het hoort er niet bij! Mag wel een beetje maar niet zo als jij schrijft. Beperk grote schommelingen in je bloedsuiker. Eet om de drie of vier uur een lichte maaltijd. Die moet rijk zijn aan koolhydraten en zetmeel, en arm aan suiker en eiwit. Vermijd cafeïne en alcohol.Dit schijnt te helpen.Misschien is het proberen waard. Praat nog een keer met je gynaecoloog en vraag wat de andere mogelijkheden zijn.Geef ook aan dat je eventueel voor een second opion wil gaan.Neem alle opties goed door met je arts. Als ik het zo lees dan heb je het behoorlijk erg.Pil is geen optie zeg je en hormonen ook niet wat wil je dan wel? Het zal niet zo maar weggaan denk ik.Wat je ook kan doen is naar een goed ostheophaat gaan misschien kan hij of zij je van je klachten af helpen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100