Hoe kom ik van mijn PMS problemen af?

Ik word zo langzamerhand wanhopig van mijn PMS problemen. Omdat ik een cyclus heb van 21/22 dagen voel ik mij maar 1 week per maand goed. De overige weken zijn een grote ellende. De huisarts zegt dat het erbij hoort en de gynaecoloog wil mij hormonen voorschrijven, wat ik niet wil. Wie weet hier raad mee?
Aan de pil is geen optie!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ga eens naar een natuurarts.
Duizenden vrouwen hebben dit probleem, dan hoor je wat je wel en vooral niet mag eten!
Heeft je huisarts je dit ooit wel eens verteld, of is hij alleen de man die de pillen voorschrijft?
Lees vooral ook de prima tips hiervoor .

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie het antwoord van Jeanette.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je Ed +je, je kent de vrouwen!

Andere antwoorden (6)

Ga voor een second opinion naar een andere arts! Sterkte
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor en tijdens je menstruatie hebben veel vrouwen een tekort aan magnesium en vitamine B6. Je zou een tijdje pillen kunnen slikken met deze vitaminen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooie tip! Dit goedje kun je kopen van het merk Solgar, Magnesium & B6 in één tablet, bestelbaar bij de DA-drogist. Is niet goedkoop maar bij ons thuis standaard in de kast om ons Aspergertje een beetje bereikbaar te houden. Probeer het eens uit.
Als je niet aan de pil wil en geen hormonen wil gebruiken is de enige oplossing er mee om leren gaan,of zo snel mogelijk zwanger worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er schijnen heel veel natuurproducten voor te zijn.

Ik zou me goed laten voorlichten in een natuurwinkel of iets dergelijks.

Calcium in je voeding is heel erg belangrijk. En vitamine D.

Misschien kun je op Google al heel veel vinden en kun je met die kennis misschien iets goed halen bij de natuurwinkel.

Lijkt me trouwens heel vervelend voor je!

Succes!

Toegevoegd na 4 minuten:
Vitamine D
De belangrijkste bron voor vitamine D is zonlicht. Bij ruime blootstelling aan zonlicht maakt het lichaam bij de meeste volwassenen voldoende vitamine D aan in de huid. Kinderen tot vier jaar en vrouwen die zwanger zijn of borstvoeding geven hebben extra vitamine D nodig.
Vitamine D komt van nature uitsluitend voor in voedingsmiddelen van dierlijke herkomst. Deze voedingsmiddelen bevatten echter over het algemeen erg weinig vitamine D. Een uitzondering hierop zijn vette vissoorten (bijvoorbeeld paling, zalm en makreel); zij bevatten iets meer vitamine D. In Nederland wordt vitamine D aan margarine, halvarine en bak- en braadproducten toegevoegd.

Calcium komt vooral voor in zuivelproducten zoals melk en kaas. Brood, groenten, peulvruchten en aardappelen bevatten veel minder calcium dan zuivelproducten, maar dragen wel bij aan de totale calciumvoorziening
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
he wat een heerlijk antwoord!
Dat had haar dokter haar moeten vertellen toch?
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, vind ik ook, maar die sturen niet graag door naar een natuurarts of winkel. Waar is mijn +je? Hahahaha.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel Loenie!
Elke dag bijhouden hoe jij je voelt.Zo kan je bijhouden wat er gebeurt en kan je helpen om het meer te accepeteren. Als jij je maar 1 week per maand goed voelt is niet erg fijn.Het hoort er niet bij! Mag wel een beetje maar niet zo als jij schrijft.
Beperk grote schommelingen in je bloedsuiker. Eet om de drie of vier uur een lichte maaltijd. Die moet rijk zijn aan koolhydraten en zetmeel, en arm aan suiker en eiwit. Vermijd cafeïne en alcohol.Dit schijnt te helpen.Misschien is het proberen waard.

Praat nog een keer met je gynaecoloog en vraag wat de andere mogelijkheden zijn.Geef ook aan dat je eventueel voor een second opion wil gaan.Neem alle opties goed door met je arts.
Als ik het zo lees dan heb je het behoorlijk erg.Pil is geen optie zeg je en hormonen ook niet wat wil je dan wel?
Het zal niet zo maar weggaan denk ik.Wat je ook kan doen is naar een goed ostheophaat gaan misschien kan hij of zij je van je klachten af helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er, in mijn toen nog menstruatie tijd, ook heel erg veel last van gehad.
Ik was al bijna 14 dagen voordat ik ongesteld moest worden helemaal uit mijn humeur, ook heb ik verschillende medicijnen er voor gehad toen, niks hielp echt.
Op een gegeven moment kwam ik in de bieb een boek tegen( welke weet ik niet meer) waar ik wat in bladerde.
IK las toen een stukje van een verhaal van een vrouw die exact hetzelfde had en voelde, het had mijn verhaal kunnen zijn, ik huilde van blijdschap..
Zij vertelde ook wat zij van haar huisarts kreeg en dat dit hielp.
Ik ben met boek en al naar mijn huisarts gegaan en hij heeft het stukje gelezen, wat ik aanwees.
Hij heeft mij toen ook die medicijnen gegeven: pyridoxine labaz, hij valt onder de vit. B6, maar is niet echt een vitamine!( zijn woorden)
Ik weet nog dat ik toen een vrij hoge dosering nodig had, maar mensenlief, ik herkende mezelf niet meer terug, ik 'leefde' , wat een geschenk..
Dus ga aub naar je huisarts en vraag om dit middel; PYRIDOXINE LABAZ