wat heb ik voor bultje bij mijn vagina?

Wanneer ik sex heb gehad, brandt mijn vagina altijd erg. Ik voel een bultje bij de ingang van mijn vagina die ook erg brandt. Als ik met een spiegeltje kijk zie ik ook duidelijk een bult. Het is wel zacht en in te drukken. In het dagelijks leven heb ik er geen last van. Wie weet wat dit kan zijn?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
8 jaar geleden
Wat zei de huisarts?
En doe je wel genoeg voorspel? Ben je wel nat genoeg?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ons voorspel duurt altijd best lang, waardoor ik altijd nat genoeg ben, daarom vind ik het ook heel vreemd. Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog niet naar de huisarts heb durven gaan, maar ik ontkom er denk ik niet meer aan
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Alsnog durf je niet te gaan. Het is goed voor je gezondheid meid!

Antwoorden (1)

Tja lastig om dat met zekerheid te zeggen natuurlijk, zonder mogelijkheid om het zelf te zien. Voor meer zekerheid zal je dus echt naar je huisarts moeten.

Het klinkt voor mij als een ontsteking bij de vagina. Zo'n bult wordt nog wel eens veroorzaakt door een verstopte talgklier (atheroomcyste); dat kan gaan ontsteken waardoor de bult ook pijnlijk wordt.
Een ontstoken haarzakje (folliculitis) kan zo'n beetje dezelfde klachten geven als een ontstoken talgklier. Soms geeft een folliculitis een heleboel kleine ontstekinkjes, soms is het juist één grote.

Naast de vagina zitten ook de klieren van Bartholin; ook deze kunnen een ontsteking geven, een Bartholinitis.

Al deze problemen vragen om een behandeling, maar de precieze behandeling verschilt per probleem. Daarom toch het advies om je huisarts te bezoeken.