Kan vel verdwijnen zonder operatie?

Ik ben 80 kilo afgevallen. Nu vraag ik mij of het mogelijk is om het overtollige vel kwijt te raken zonder operatie.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Op internet kan je tips vinden voor 'kleine' probleempjes. Ik zet enkele links hieronder erbij voor de volledigheid.
Dan krijg je tips als ...
Gewichtheffen, extra spieren zorgt voor iets meer massa dus opgerektere huid
Massages, zorgen voor betere doorbloeding
Scrubben dagelijks
Aambeienzalf, zou alles wat samentrekken. Ik vraag me af of dat wel gezond is.
Collageencreme drie keer per dag, maakt alles elastisch
Buikspieroefeningen
Yoga ( vooral 'de slang' )
Zwangerschapscremes
Tijd geven

Maar als ik die dingen lees, dan heb ik vooral het idee dat het gaat over magere mensen die dat halve centimetertje losse vel dat hen stoort weg willen.

Ik meen me ook nog van vroeger te herinneren dat je een ozon-behandeling kan nemen om de 'rek' van je vel te verberen. Had ooit een vriendin die zo'n hitte cabine kuur volgde na de oefeningen in de cabine moest ze een kwartier in een ozon-bad zitten. Dat zou de vel beter laten aansluiten.
Of dat zo'n goed iets is weet ik niet. Ik heb er wel mijn twijfels over.

Voor grotere overschot aan vel... vooral op afvalprogramma's en zo meer lijkt opereren toch de enige optie te zijn. Sorry, dat was net iets dat jij niet wilde.