Wie heeft er weleens een coloskopie ondergaan (DARMSPIEGELING)en hoe heb je dat ervaren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

ik had een roesje, bij het ''binnentreden'' heb ik het even gevoeld daarna niet meer, en toen werd ik wakker met de mededeling dat het klaar was.
ik vond liters van dat laxeermiddel drinken erger dan dat hele onderzoek. ik heb ook geen napijn gehad.

succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Enigzins pijnlijk, bijzonder onaangenaam, maar wel vol te houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Hoe je dit onderzoek beleeft, lijkt toch erg persoonlijk. Ik voelde er helemaal niets van, meest vervelende was nog het prikje in mn been om rustig te worden. Maar ook dat stelde weinig tot niets voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kreeg geen prikje en geen roesje. 't Was rond 1987 bij een dokter van de zeer oude stempel: niet zeuren maar doorbijten!
paulus811
14 jaar geleden
Hi Rutoluclac, met die toelichting begrijp ik jouw ervaring ineens een stuk beter....
Bedoel je niet een colonoscopie (darmonderzoek). Zo ja, dat heb ik wel eens gehad en viel reuze mee. Je krijgt een roesje en van het onderzoek voel je niets. Je maakt het wel bewust mee, maar kunt je achteraf niets meer herinneren.

Mijn advies; niet over inzitten!

Sorry als het toch een coloscopie moet zijn, dan heb je niets aan mijn antwoord maar wens ik je evenveel succes.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn twee termen voor hetzelfde onderzoek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel Paulus en Penny
Kan een lastig onderzoek zijn, dus vraag altijd om een roesje!
Bij goede begeleiding moet het verder geen gedoe geven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat viel mee.Ze stellen je een vraag en terwijl je nog bezig bent het antwoord te formuleren glijd je al weg.Die liters spoelvloeistof drinken vooraf, dat was geen pretje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb er onder een roeje niets van gemerkt,terwijl ik er toch gewoon bij was.

Toegevoegd na 52 seconden:
ik bedoel natuurlijk een roesje.