Hoe voelt de pijn bij het doorkomen van een verstandskies?

Ik heb wel vaker last van mijn verstandskiezen, maar nu lijkt het net of er een fikse blauwe plek zit. Heb geen last van de kiezen ervoor, maar de verstandskies zelf doet pijn bij aanraking en ook mijn wangspieren doen pijn als ik het aanraak met mijn tong of probeer te slikken. Kan dit te maken hebben met de verstandskies? Kan dit komen doordat ik misschien verkeerd heb geslapen of iets verkeerd heb bewogen? Ik weet het nu namelijk even helemaal niet meer, haha..

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.7K

Antwoorden (1)

Het kan zijn dat het tandvlees op die plaats flink ontstoken is.
Je kies moet door het bot en het tandvlees naar buiten komen. Als er een klein stukje van de tand doorgebroken is, zit er over de rest nog een lapje tandvlees. Onder dit tandvlees kunnen etensresten komen te zitten. Dit kan veel pijn geven. Het kan ontstoken raken en je wang wordt dik.
Maak een afspraak met de tandarts, deze kan je een speciaal spuitje geven (zonder naald) om onder dit tandvlees lapje te kunnen spoelen. Spoelen met corsodyl kan ook wel eens helpen, maar doe dit liever in overleg met je tandarts.

Toegevoegd na 42 seconden:
Sterkte!
SimonV