Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet je als je verliefd bent dat tegen je manager zeggen?

Ik ben dus verliefd en heb mijn hoofd er niet helemaal bij. Maar moet ik dit melden aan de manager bij mijn werk, zoja wat kan ik dan zeggen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
796

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Als het ten koste gaat van je werkprestaties moet je het zeker in een vertrouwelijk gespek onder 4 ogen melden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft niks te melden, maar je bent het wel aan je werk verplicht om je werk zo goed mogelijk te doen. Dus probeer je op je werk gewoon op je werk te concentreren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je gevaarlijk werk doet waar je met je hoofd 100% bij moet zijn zou ik tijdelijk om wat minder gevaarlijk werk vragen. Je hoeft niet persé te zeggen dat je verliefd bent. Zeg dat je je momenteel niet goed op het werk kan concentreren door gebeurtenissen in de privésfeer.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Dat heet recht op privacy. Het niet nakomen van je contract heet contractbreuk en dus is het verwaarlozen van je werk ook een schending tegen je plichten als werknemer.

Toegevoegd na 1 uur:
Werk en privé moet je altijd gescheiden houden. Je baas hoeft dus helemaal niet te weten dat je verliefd bent. In je contract staat wel dat je je werk naar behoren moet uitvoeren. Je kan het wel aan je baas vertellen, maar er staat nergens neergeschreven dat je het moet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt me niet, mits je weet dat het de resultaten enigszins kan beïnvloeden. mocht je het dus nodig vinden zou ik niet direct zeggen dat je verliefd bent maar eerder zeggen dat "er zaken spelen in relationele sfeer van je privé leven die je functioneren wellicht iets kunnen beperken."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je op heel vertrouwelijke voet met je manager omgaat, kun je hem dat vertellen.
Bij geen vertrouwen, niet doen, omdat je het risico loopt belachelijk gemaakt te worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen vertellen als je verliefd bent op de manager, anders niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding