Tranende, jeukende ogen hele dag door, wat kan dit zijn?

Door het wrijven en de tranen is de huid onder mijn ogen heel droog geworden, er verschijnen lijntjes en ik ben pas 22 en heb donkere kringen.

Wat kan ik er aan doen? Ik heb een allergietest gehad en dat was ok.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het kan zijn dat je ondanks de allergietest toch een allergie hebt. Er wordt alleen getest op de meest waarschijnlijke allergieen. Mocht het zijn dat je een allergie hebt waar je niet op bent getest, dan zou een antihistaminicum kunnen helpen. Vraag aan je huisarts naar de mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het kan dat je allergisch bent voor huisstofmijten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wellicht heb je gewoon ontstoken ogen. Ga er in ieder geval mee naar een specialist, een Orthopthist. Zij hebben er meer verstand van. Wacht er niet te lang mee. Ik weet niet of je zo bij het ziekenhuis ene afspraak daarvoor kunt maken of een verwijsbrief van je huisarts nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tranende, jeukende ogen. Voelen ze droog aan?
Lenzen, schoonmaakmiddelen, huisdieren, hooikoorts, het kan allemaal een oorzaak zijn. Zelfs conjunctivitis (bindvliesontsteking). Lees deze link maar eens.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/32457-wat-kan-helpen-tegen-jeukende-ogen.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien maken de traanbuizen te weinig vocht aan waardoor je ogen droog zijn? Bij mij is dat wel het geval en duratears helpt daar goed tegen. Maar ga voor de zekerheid maar naar de orhoptist, die kan je beter even bekijken.