door warmte.
leg hittepitjes in je nek, of neem een lange warme douche.
Rieneke1
13 jaar geleden
Hele warme douche nemen en daarna een sjaal eromheen wikkelen. Verder rust houden. Je kunt ook een warmwaterzak op leggen en daarna lekker laten masseren. Ook dan warm houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Warmte doet wonderen. Leg er eens een warm compres op, als het verbeterd is het meestal een spierkwestie. Helpt warmte niet, zou ik even naar de huisarts gaan, kan dan van alles zijn en moet de fysiotherapeut er misschien wel mee aan de slag. Ook inwrijven met Midalgan kan vaak helpen als je het warm wilt houden.
amc
13 jaar geleden
hittepit kussentjes zijn blijkbaar niet zo goed voor je omdat het vocht (dat je erop moet doen alvorens in de microgolf) in je spieren trekt.. en dat is niet zo gezond..

Wel gezond is (zoals hierboven vernoemd) een goede warme douche en een sjaal, maar ook een goeie slaaphouding op een degelijk kussen is belangrijk! rekening houden met je bewegingsbeperking.. forceren is uit den boze.. Elke avond een massage (naar behoefte, niet te hard) alorens te slapen

Algipan is een zalf dat warm wordt.. voor mij toch ook vrij effectief..

Reflex-spray is voor mij té effectief, de pijn verdwijnt volledig waardoor je er even geen rekening mee houdt en achteraf meer pijn krijgt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chinese balsem insmeren en dan zo'n typisch motosjaaltje omdoen :werkt perfekt .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al die warmtebehandelingen en die dure cremes die je op je huid kan smeren die doen niet veel.
Die komen namelijk niet verder dan je huid en die bereiken dus de spieren niet, die meestal de oorzaak zijn van een stijve nek.
Dat zegt in ieder geval mijn huisarts.

Wat nog het beste helpt, als het om warmte gaat, is zo'n infrarode lamp, maar dan wel een goeie.
Infraroodlicht kan gebruikt worden bij spierpijn en gewrichtspijn en dringt nog het diepste door.

Iedereen kent wel het probleem van een 'stijve nek'. Dit kan ontstaan doordat de spieren verkrampen of door verrekte gewrichtsbanden bijvoorbeeld door een onhandige of plotselinge beweging. Dit gebeurt soms tijdens de slaap. Als de nekspieren verkrampen, voelt de nek stijf en pijnlijk aan.
Dit is niet ernstig, maar een stijve nek kan ook een symptoom zijn van hersenvliesontsteking. Als een stijve nek gepaard gaat met hoofdpijn, misselijkheid, overgeven en abnormale slaperigheid, raadpleeg dan een arts.

Op deze site kun je wat oefeningen zien, die je voor je nek kan doen. Altijd voorzichtig.

http://www.werkendlichaam.nl/10235/1/oefeningen-nek.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chiropractor gaan en alle 4 uren 1 Dafalgan forte nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wachten en ondertussen genoeg ibuprofen slikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij helpt het om een elleboog erin te zetten en kleine rondjes te draaien. ( daarvoor heb je iemand nodig ).
Het is even doorbijten maar succes verzekerd.
In het begin voelt het net alsof je over strakgespannen piano snaren gaat, kort daarna zijn ze weer losjes.