Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk je menstruatie eerder te stoppen?

Ik ben nu al 1,5e week heftig ongesteld. Zondag stopte het ineens, maar maandag werd ik wederom ongesteld. Nu zou ik dit weekend gewoon graag niet meer ongesteld zijn, maar ik weet niet of hier mogelijkheden voor zijn om het vervroegd te stoppen..

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
ga naar je huisarts, zoveel bloeden ineens is niet goed.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Ja. Vraag het aan je huisarts. Anderhalve week is geen normale menstruatie, dus er moet meer aan de hand zijn. Er zijn pilletjes om het stop te zetten.
(Lees meer...)
Amadea
9 jaar geleden
Dat hangt er van af of je aan de pil bent. Als je aan de pil bent, dan ben je na de stopweek opnieuw begonnen met de pilstrip, en zou je onttrekkingsbloeding moeten stoppen. Gebeurt dit niet, dan kan je één of twee dagen achter elkaar 2 pillen tegelijk slikken. Dit werkt meestal goed. Dit kreeg ik als advies van de huisarts. Mocht dit niet helpen, dan zijn er ook speciale pilletjes bij de huisarts te krijgen die ervoor zorgen dat je menstruatie stopt. Als je tot nu toe altijd "normaal" ongesteld bent geweest, en het komt vaker voor, zou ik even langs de huisarts gaan. Vooral aan het begin en eind van je vruchtbare leven kan je menstruatie onregelmatig zijn, maar ook dan kan de huisarts je geruststellen, of je iets (anders) voorschrijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik slik ondertussen al een aantal jaren de pil. Ben nu veranderd van pil omdat ik met mijn andere pil dus al 2 jaar hetzelfde probleem had en dus ook wekelijks ongesteld was. Toen nog zonder alle klachten die erbij komen, maar nu dus ook met pijn een veel bloedverlies. Heb toch maar even de huisarts gebeld om te kijken of hij wat kan regelen. Die tip van de pil dubbel slikken heb ik ook zeker wat aan. Ga ik proberen, thanks!
Ritsuka
9 jaar geleden
ga wel terug naar je huisarts met deze klachten, blijkbaar heb je nog niet de juiste pil/dosering voor jouw lichaam gevonden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing