Waar in Nederland wonen veel hindoes?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
DenHaag 1 , Amsterdam , 2 .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rotterdam ook 2 :). In Den Haag wonen al heel lang heel veel Hindoestanen eigen school enz.
Antoni
9 jaar geleden
Swaggerilse1, waarom staat deze vraag in de rubriek Persoon & Gezondheid?

Antwoorden (3)

Het overgrote deel van de Hindoes in Nederland komt oorspronkelijk uit Suriname.
Onder deze Hindoestanen zijn 2 geloofs groepen , Hindoes en Moslims.
De grootse groepen Hindoestanen bevinden zich in Rotterdam en Den Haag , de grootste groepen Hindoes bevinden zich ook daar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ook in Nederland wonen er veel hindoes. De meeste 'hindoestanen' in Nederland zijn namelijk hindoe. Hindoestanen zijn de achterkleinkinderen van Indiërs die in de negentiende eeuw uit India naar Suriname werden gehaald om als contractarbeider op de plantages te werken. In Nederland woonden in 2009 ruim 160.000 Hindostanen, wat neerkomt op bijna 1% van de totale bevolking.[1] Zij zijn voornamelijk in de steden Den Haag, Amsterdam, Utrecht, Almere en Rotterdam en de gemeenten daar omheen gevestigd.
fremar
9 jaar geleden
Op een persoonlijker noot, ik zie ze vooral in Den Haag, en Rotterdam en die omgeving, dwz de Randstad.

Je zou ook kunnen zoeken op 'Hindoetempel' daar komen ze vaak bijeen, wat ook ervoor zorgt dat ze in de buurt wonen. Ook kun je misschien eentje daar ontmoeten die jou vast verdere connecties zal geven.

Succes!