Wat kan ik doen aan stinkende werkkleding?

Ik werk in de keuken van een restaurant maar iedere keer wanneer ik mijn werkkleding was (scholken en koksbuizen) ruiken ze zeer muf en vies.

Als ik de kleding uit de wasmachine haal ruikt het lekker naar wasverzachter maar wanneer het droog is gaat het stinken of ik het nu in de droger doe of niet.

Wat kan ik hier aan doen ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

wassen op 60 graden (zodat bacterien gedood worden. dat gebeurt namelijk niet op 40 graden), nooit maar dan ook nooit wasverzachter gebruiken want dat veroorzaakt de stank en is extreem slecht voor het milieu en voor je wasmachine. ook niet gel wasmiddel gebruiken maar poeder. doe een flinke scheut schoonmaakazijn in het wasverzachterbakje. Als je ook maar 1 van deze punten overslaat blijf je de stank houden. ik ben benieuwd of je het allemaal gaat doen, maar niet klagen als je de stank blijft houden omdat je ook maar 1 van de punten overgeslagen hebt.

Toegevoegd na 2 minuten:
overigens zitten de bacterien nu wel al in je wasmachine, dus ik zou eerst even een 90 graden was draaien met bijv handdoeken. ook dan gelden de overige punten ook mijn eerdere reactie
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je zou kunnen proberen je kleren voor het wassen in een emmer met water te leggen en daar een grote mok azijn aan toe te voegen,dit een nachtje laten staan.Ook tijdens het wassen een tas azijn gebruiken.
fremar