spierpijn arm, en zelfde gevoel alsof ik blauwe plek heb op arm, terwijl er niets gebeurt is. Wat kan dit zijn ?

Ik heb dus geen blauwe plek, en ben niet gevallen ofzo.
Het voelt alsof iemand me heeft lopen rammen op mijn arm/schouder en is echt niet gebeurt. Kon dit vannacht ook niet slapen op die kant.
Ik rook soms, kan dit ermee te maken hebben (aderverkalking oid ?) Kan dit weekend niet naar de dokter, maar was wel benieuwd naar jullie mening.

Toegevoegd na 2 minuten:
kan mijn arm dus wel laten hangen, maar als ik hem ga bewegen/draaien, kan het op sommige punten ontzettend pijn doen op de plaats kan mijn schouder, en dan wat lager, aan de bovenkant arm.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.2K

Antwoorden (4)

Mogelijk gewoon koude lucht in de auto op je schouder gehad. Of je hebt je verrekt. Dat soort dingen gebeuren vaak zonder dat je er erg in hebt. Je kan hier flink last van hebben en meestal duurt het een week of twee maximaal. Lekker warm douchen en wat kleine oefeningen doen met je arm helpt de boel wat los te maken. Mocht de pijn nog erger worden dan zou ik na het weekend toch naar de dokter gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb je ongemerkt toch een spiertje verrekt, of heb je onder een open raam geslapen waardoor je spieren stijf zijn geworden of heb je ze overbelast met iets zwaars te tillen of sporten.
Je kan je schouder insmeren met spierbalsem, te koop bij elke drogist.

Door het roken zal het niet komen, die geruststelling kan ik je wel geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk gelijk aan een slijmbeursontsteking. Kan komen door verkeerd liggen tijdens je slaap ,overbelsting (bv zware tas over de schouder) of bacteriele infectie.
Arnica zalf van VSM kan verlichting brengen, halen bij de drogist. Of pijnstillers slikken (paracretamol of ibuprofen).
Gaat het niet over, dan kan de huisarts een injectie geven. Klinkt naarder dan het is.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan een peesontsteking zijn (tendinitis)
De meeste peesontstekingen worden veroorzaakt door een slijtage - of overbelastingsproces dat zich spreid over een langere periode, zoals de slijtage van een schoenzool welke na een langere tijd ook resulteert in een scheur of gat.

Schouderpijn kan ook veroorzaakt worden door arthritis.
Er bestaan verschillende soorten arthritis, bij de schouder is het vooral te wijten aan slijtage en/of een scheur in de peesstructuren rond de schouder.Deze veroorzaken dan zwelling, pijn en stramheid.Deze vorm van arthritis kan verband houden met arbeidsomstandigheden of sportbeoefening.

Vaak zullen mensen vermijden hun schouder veel te bewegen om zo de pijn te verminderen. Dit leidt vaak tot een pijnlijke verstijving van de schouder ten gevolge van een verschrompelen van het schouderkapsel. Dit verschijnsel wordt beschreven als een “ Frozen Shoulder”

Toegevoegd na 3 minuten:
Roken veroorzaakt geen schouderpijn.