Hoe vaak is een gemiddeld mens ziek of verkouden?

Hoi,

Ik ben deze hele winter nog niet verkouden of ziek geweest, mijn familie/vrienden al wel. Is dat heel raar?
Twee jaar geleden was ik zowat nog om de drie a 4 weken verkouden heel het jaar door, en zomaar uit het niets ben ik sinds vorig jaar nog maar 3 hooguit 4x verkouden op een heel jaar. Hoe kan dat dan? En vroeger was ik elk jaar rond eind februari bijna 2 weken ziek, elk jaar weer. En sinds 2 jaar helemaal niet meer ziek geweest. Hoe kan dit zomaar?

Ik ben voor de duidelijkheid 19!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Vreemde combinatie, ziek of verkouden. Ziek ben ik vrijwel nooit, verkouden zo'n twee keer per jaar.

Antwoorden (1)

Dat verschilt per mens: het licht aan je immuunsysteem. Doordat je vaak verkoudheid hebt gehad zal je immuunsysteem wel verbetert zijn. Het kan ook zijn dat het door het ouder worden of ongemerkt gezonder eten komt.