Hoe kan je heel snel je buit uit? Van wakker worden tot en met aankleden?

als ik nou wakker word druk ik mijn telefoon(als wekker) uit. Ik ga weer in bed en kan daar zelfs wel 3 kwartier liggen. Hoe kan ik er voor zorgen dat als ik eenmaal wakker ben mijn bed meteen uitga?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je buit uit??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja idd, buit??

Antwoorden (13)

Meteen (fel) licht aan doen want daarmee beinvloed je je biologische wekker.

Ook meteen je dekbed van je af slaan zodat het koud wordt.

Je wekker buiten bereik zetten aan het andere eind van je kamer.

Verder om snel de deur uit te zijn kan je 's avonds douchen en je kleren de dag van te voren klaar leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Discipline.
Gewoon niet weer in je bed gaan liggen, maar meteen opstaan, lamp aan, gordijnen open, wekker uit, en onder de douche of aankleden. Na een paar dagen weet je niet meer beter. Je voelt je beslist niet moeier dan wanneer je nog ene poos blijft lamlullen, en hebt vele meer tijd om je klaar te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De simpelste manier: als de wekker gaat, OPSTAAN. Je bed uit. Niet blijven liggen (zet dan je wekker gewoon later, dan pak je nog even ongestoorde slaap mee).
Opstaan, wc, poetsen, aankleden. Leg eventueel je kleren 's avonds vast klaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg voor een goede reden om je bed uit te komen. Denk aan een baan waar je promotie kunt maken. Afspraak met leuke toffe mensen. Of een gezellig tv progamma.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen veranderen om 2 dingen. Om pijn te vermijden en/ of om iets te bereiken. Vraag jezelf af waarom je er van baalt dat je zolang in je bed blijft liggen. Als je daar echt vanaf wil, moet je dus jezelf gaan veranderen. Leg jezelf de discipline op, om er meteen uit te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hang meteen je dekbed uit het raam als je opstaat. Het is dan niet lekker om terug te gaan en je bed is meteen gelucht. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb gehoord dat je even een glas water moet drinken want dan komt je lichaam weer opgang

en krijg je dat gevoel niet dat je heel de tijd in bed wil blijven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaan bepaalde wekkers die uit elkaar spingen als een puzzel. Dan moet je die puzzel weer in elkaar zetten voordat die wekker uit gaat. Tegen de tijd dat je die puzzel in elkaar hebt gezet ben je klaar wakker, omdat je hersens al moeten nadenken over hoe de puzzel in elkaar moet. Zelfde met wekkers waar iets op zit dat weg gelanceerd wordt dan moet je dat ding gaan zoeken en terug in de wekker stoppen. tegen die tijd wordt je ook al goed wakker. Dan ben je toch al opgestaan dus dan is het ook minder moeilijk om gelijk je kleding aan te trekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met deze wekker moet je je bed wel uit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je een smartphone hebt, moet je zeker de app: "math alarm clock" downladen. Die laat je een vooraf ingestelde hoeveelheid sommen van een ingestelde hoeveelheid oplossen, anders gaat hij niet uit.
Bij mij werkt het, want je moet wel echt wakker zijn om die op te kunnen lossen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer jezelf te belonen voor het opstaan. Bijvoorbeeld door te denken; er wacht een lekkere kop koffie op me!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kou, licht en geluid..
Dus maak een systeem in je slaapkamer waarbij er om 8 uur felle lichten aangaan, een radio keihard aan gaat en er een emmer water over je heen wordt gegoten..
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hee, yorick, ik heb hetzelfde probleem, lastig hé!! men heeft er iets op gevonden: een wekker die zich voor je verstopt, elke dag op een andere plek, je móét dus wel uit bed om hem op te zoeken en uit te doen. heb het zelf nog niet geprobeerd, maar wie weet ;)