Ik ben 2 dagen geleden door een mug gestoken in mijn hand. Nu is mijn hele hand opgezwollen en het jeukt heel erg. Weet iemand iets tegen de jeuk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15.3K

Het beste antwoord

Ik zou als ik jou was even naar de huisarts gaan. Er zijn heel veel middeltjes tegen de jeuk alleen veel middelen werken niet egt. En als je hele hand opgezet is lijkt het erop dat je een allergische reactie hebt. En daar kan de huisarts het beste even naar kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Dit is een ernstige allergische reactie:hiermee moet je naar de dokter,die u daar anti-allergie pilletjes zal voor voorschrijven(dit id ernstig!)
fremar
13 jaar geleden
Vervelend. Misschien ben je er wel allergisch voor, anders wordt het nooit heel snel dik. Als de angel er nog in zit (Wat denk ik niet het geval is na 2 dagen) kun je met zo'n soort van zuig spuit de angel eruit halen.
Er zijn ook speciale zalfjes tegen de jeuk van een insectensteek.
Dit zijn een paar middeltjes om steken te voorkomen:
-Muggen worden aangetrokken door zweet en door de zoete luchtjes van zonnecrèmes en parfum: vermijd deze geurtjes zoveel mogelijk.
-Met een insectenpen of speciale zalf kunt u de jeuk verminderen.
-Hebt u een muggenbeet, dep er met azijn op. Dit vermindert de jeuk.
-Draag bedekkende kleding als u buiten zit.
-Smeer citroensap op onbedekte lichaamsdelen.
-Leg naast uw bed een ui, dit vinden de muggen niet fijn.
-Bescherm onbedekte lichaamsdelen met insectenwerende middelen.
-Hang een klamboe boven het bed.
-Slaap onder wollen dekens, de muggen kunnen niet tegen de geur van wol in combinatie met stof. Wollen dekens trekken namelijk stof aan.
-Hang grote plastic zakken op gevuld met water. Blaas ze op tot een ballon. Het is nu een soort spiegel en als de mug zichzelf ziet in deze 'ballon', ziet hij zichzelf 100 keer zo groot, schrik zich rot en vliegt weg
Dit zijn planten waar de muggen niet tegen kunnen
-Citroengras
-Pepermunt (mint)
-Lavendel
-Eucalyptus
-Goudsbloem
-Kattenkruid

Hopelijk heb ik je een beetje geholpen.
Succes :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals anderen al schreven, een allergische reactie.
Advies om naar de dokter te gaan is het enig correcte
Grote kans dat het geen gewone mug was.

Wordt je nog een keer door hetzelfde soort beest gestoken dan kan die reactie nog veel heftiger worden...dit kan in het ziekenhuis (afdeling allergie) worden onderzocht.
Van belang is dat men nu nog kan (proberen) uit te vinden welke stof je exact zo op reageert.

Bij een nog heftiger reactie komt ook je leven in het geding. Zoals sommige mensen dodelijk allergie hebben opgebouwd na een paar wespensteken , zo kan dat ook tegen giffen van andere insecten.
Dat kan betekenen dat je altijd het tegengif bij je zult moeten dragen (zoals een kennis van me, alleen door zeer snel handelende kennissen nog in leven, iets tegen wespensteken bij zich heeft)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
blijven koelen. Doe bv een rekverband op je hand en maak deze vochtig onder de kraan. Herhaal dit als het verband weer is opgedroogd. Jeuk weg, zwelling ook weg. Wel verstandig om even naar de dokter te gaan ivm allergie..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk eens op deze site voor oplossingen:
http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=gezondheid&label=Muggenbeet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Anti-allergiepilletjes (Claritine of Xyzal) nemen om zwelling te beperken.

Maar als je op dit moment hele erge jeuk hebt dan helpt azijn.
Azijn doe je op een verband, of op een theedoek.
Goed om de rode gezwollen plek wikkelen.
Het stinkt wel maar het helpt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beetje etherische lavendelolie of tea tree olie op je hand doen. Werkt heel goed tegen jeuk door insectenbeten, huidirritatie enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
TIJGERBALSEM!!!! Niet de scherpe maar de normale, NIET de rode! Alleen voor mensen van 12 jaar en ouder,
Weg bult en weg jeuk. JE voelt er niets meer van! AAnrader!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja Aloe Vera dat is een uitstekend middel vooral tegen jeuk
allerlei soorten ontstekingen.
Een paar keer per dag aan brengen, dan zie je dat het minder word.
Het is echt de moeite waard om het te proberen.
Veel succes

Toegevoegd na 5 minuten:
Eerst Aloe Vera er op ,dan een gaasje of pleister er dat het wel afgedekt is.