kan ik nu zwanger worden ?

2 weken na me menstruatie was ik de pil een paar keer vergeten waardoor ik weer ongesteld werd. De dag na me menstruatie had ik seks gehad. Word ik nu zwanger?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Normaal gesproken vindt de eisprong plaats tussen twee menstruaties in, waardoor je tijdens de menstruatie redelijk beschermd bent tegen zwangerschap. (De kalendermethode ; niet waterdicht, maar je kunt er een hoop kinderen mee voorkomen).

Als je echter de pil slikt, hebben die 'menstruaties' (feitelijk onttrekkingsbloedingen) niets te maken met een eventuele eisprong, die op elk moment tijdens, voor en na die bloeding kan plaatsvinden als je slordig bent met de pil. De kans is dan dus net zo groot zoniet groter dat je zwanger wordt dan zonder pil op veilige dagen.

Ik kan je natuurlijk niet garanderen dat je zwanger bent, maar zeker ook niet dat dat niet het geval is. Twee weken wachten en DAN pas een test doen geeft de meeste zekerheid.

En uiteraard zorgvuldiger met de pil omgaan, of met de huisarts bespreken of er een middel is dat beter geschikt voor je is ; een implanon, spiraal of prikpil bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Marleen, heb je deze tekst al standaard in een tekstdocumentje geplakt die je zo in je antwoord veld kan plakken? :) Deze zelfde vragen komen zo vaak langs met elke keer BIJNA hetzelfde antwoord dat dat volgens mij heel erg zou helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja's da's misschien wel een goed idee eigenlijk.......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor alle zekerheid zal ik de morning after innemen. Bedankt !

Andere antwoorden (1)

Ja dat kan, als jij regelmatig je pil vergeet is de kan aanwezig! ga een predictor halen en hoop op een goede afloop en zet een wekker op je mobiel aan zodat je die pil niet meer vergeet.