Hoe kun je het best bij je buik en benen afvallen?

Ik heb zo'n 20 kg overgewicht... en ik wil graag afvallen. Het meest bij mijn buik en benen, en ik wil dit op de juiste manier doen. Wie heeft er de gouden tip?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
8 jaar geleden
Selectief afvallen is onmogelijk.
Focus op voldoende slaap, minder stress, meer groente, meer eiwitten (en vetten), en meer beweging. Begin met 1 of 2 van deze punten als je het lastig vind om alles ineens toe te passen.
Krachttraining is erg goed om te doen, maar zorg er wel voor dat je hier goede begeleiding bij hebt.

Antwoorden (2)

Allereerst : Good for You Nancy!

Dat je het aanpakt, dat je er voor gaat... prima! nu nog de manier waarop.

Als je doel 20 kilo is, moet je eerst zeker weten of dat een realistisch doel is. Of je niet te veel wilt misschien? als je zeker weet dat het wel goed is, oké.

Hoe, de manier waarop ...
Begin is je levensstijl. Als je voorheen alles in de auto deed of op de scooter? dan kun je dit eerst aanpassen, dus de fiets en lopen ... voortaan de trap en niet de lift. Lijkt een kleinigheid, maar je vergist je ... dit is de basis.

>>> vergeten we even helemaal een paar gegevens: je leeftijd .. m/v .. je lengte/gewicht .. wat doe je overdag? beweeg/sport je? wat eet je?<<<

Het enige wat ik weet is m/v en 20 kilo.

Voor je buik en benen zijn verschillende oefeningen nodig.

Iedereen zal eigenlijk beginnen met : je kunt niet alléén maar op je buik of alléén maar op je benen afvallen...

Dit is gedeeltelijk waar.

Allereerst is het .beter. om alles aan te pakken dus gevarieerde oefeningen te doen. Dat voorkomt dat het ene gespierder oftewel er beter uit zal zien dan het andere deel van je lichaam... extreem gezegd een sixpack met een hangkont ... tja, dat kan de bedoeling niet zijn, toch?

Goed, begin met de basis. Dagelijks op de fiets als vervoersmiddel, daarnaast 3 keer in de week, minstens, sporten/bewegen.
keus uit : sportschool , een sport gaan beoefenen of zelf thuis.

Sport kan van alles zijn, als je maar genoeg beweegt. Dus darten is in dit geval niet Jouw Sport. Maar heel veel andere wel. Ga voor jezelf na wat je eigenlijk leuk vindt. Is dat een teamsport of ben je liever op jezelf? Maar heb je dan ook de discipline om 3 keer in de week na school/studie/werk iets te gaan doen?

...vergis je niet, na de begin periode, valt het vaak erg tegen en dan je wel door gaan...

Zonder sportschool: thuis..alleen je buik en je benen!

= verder in de reacties =
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Op je hurken zittend bewegen, dit heet "Kikkeren" ... springend als een kikker op en neer. Heel erg vermoeiend, probeer het maar 5.keer, hout je vast aan een stoel/tafel want misschien ben je je evenwicht kwijt. Als je dit opbouwt ..iedere dag 5 keer eerst dan 10 keer [een week], daarna 2 x 10 en 3 x 10 zo ga je door , een beetje rustiger als dit te zwaar is. Een vriend of vriendin om te helpen/stimuleren [kom op Nancy: ga door! nog 5, 4, 3, 2, 1 Yes You got it!!] zou handig zijn, want het is echt zwaar! Je benen kun je heel gericht trainen door op en af een trap te lopen en te rennen zelfs, niet een keertje maar 'eindeloos'. Dit is een simpele methode die ook geen cent kost, behalve doorzettingsvermogen. Succes en ga door!
Ritsuka
8 jaar geleden
Rustig aan en met kleine stapjes beginnen is heel goed.
Het doel van 20 kilo eraf kan opgedeeld worden in kleinere deeldoelen.
Ik zou zelf ook gewoonte doelen inbouwen, feliciteer jezelf als het je gelukt is om 2-3x in de week te sporten, of dat je deze week (bijna) elke dag genoeg groente hebt gehad.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
20 kilo is het minimum. Ik ben 19 jaar oud, 1,55 lang en weeg 80 kilo. Dus voor mijn gezondheid moet er echt heel wat af.
Bedankt voor je geweldige tips!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Nancy Fijn dat je er iets mee kunt doen.
Ja 20 kilo is wel reëel. Denk misschien liever dat je 2 x 10 kilo wilt verliezen. 10 is niet zo 'enorm' , 10 is 'bereikbaar'. Probeer niet te "groot" te denken. Ook al wil je er 20 verliezen, de eerste paar gaan snel en dan wordt het moeilijker, maar niet onmogelijk. >>Voordat je begint, is het slim om eerst te kijken naar wat je wanneer eet. Dus wat, wanneer en hoeveel. Als dit je moeite kost [mij wel!] stap dan naar de diëtiste, die kan je helpen adhv jouw gewoonten om een plan op te stellen. Iets dat wel haalbaar is. Dus geen gekke dingen die je normaal niet zou overwegen te eten.
[Informeer bij je huisarts naar een verwijsbrief ivm. de verzekering.] Maar wel gezond. >>Het is ook heel niet onwaarschijnlijk dat je 'te weinig eet' en als dat het geval is, dan val je ook niet af... dan reageert je lichaam "oh ... honger ..." en zodra je ..iets.. eet wordt dit weer opgeslagen en verandert het in vet... omdat er te weinig binnen komt... >>Nog iets:
ik vergat dit, je hebt een bepaalde bouw, tenger/gemiddeld/breed, een van de drie en dat is je basis. Daar verander je niets aan. Dus probeer niet het onmogelijke te bereiken. Verder is het prima!!! om af en toe iets lekkers , stouts / foei , te eten en dan niet jezelf heel erg schuldig te voelen... maar de volgende maaltijd gewoon door te gaan. De wereld vergaat niet als je er iets langer over doet!
Onthoudt dat, te veel mensen lopen vast door zo'n schuldige gedachte. Laatste tip: voordat je begint, al je 'onderdelen' meten met zo'n naai-meetlint en dat lijstje goed bewaren/gedateerd. Dus je boven-armen/ boven-benen en kuiten/taille. Je zult zien dat je soms niet afvalt maar wel een of meer centimeters kwijt bent... dat is pas een stimulans ... denk je dat je stilstaat... :-)
[Spieren zijn zwaarder dan vet!] Mocht je nog iets willen weten, geen probleem, stel je vraag maar.
Hierboven staat al veel en dat is allemaal waar. Kleine aanpassingen en gezonde voeding helpen al een heel stuk! Nog een tip: mensen denken dat je van alleen cardio (hardlopen, fietsen en zo) afvalt, maar het beste kun je cardio en krachttraining combineren. Staar je trouwens niet blind op kilo's. Het kan goed zijn dat je namelijk niet direct veel afvalt, omdat je spieren kweekt terwijl je vet verbrandt. En spieren zijn nu eenmaal zwaarder dan vet. Dus samengevat:
- Combineer cardio en kracht
- Staar je niet blind op kilo's (eigenlijk moet je je vetpercentage meten!)
- Zorg dat je gezond eet en in je dagelijkse bezigheden al meer beweegt

Succes, het gaat je vast lukken!