Hoe kun je het best bij je buik en benen afvallen?

Ik heb zo'n 20 kg overgewicht... en ik wil graag afvallen. Het meest bij mijn buik en benen, en ik wil dit op de juiste manier doen. Wie heeft er de gouden tip?

Weet jij het antwoord?

/2500

Allereerst : Good for You Nancy! Dat je het aanpakt, dat je er voor gaat... prima! nu nog de manier waarop. Als je doel 20 kilo is, moet je eerst zeker weten of dat een realistisch doel is. Of je niet te veel wilt misschien? als je zeker weet dat het wel goed is, oké. Hoe, de manier waarop ... Begin is je levensstijl. Als je voorheen alles in de auto deed of op de scooter? dan kun je dit eerst aanpassen, dus de fiets en lopen ... voortaan de trap en niet de lift. Lijkt een kleinigheid, maar je vergist je ... dit is de basis. >>> vergeten we even helemaal een paar gegevens: je leeftijd .. m/v .. je lengte/gewicht .. wat doe je overdag? beweeg/sport je? wat eet je?<<< Het enige wat ik weet is m/v en 20 kilo. Voor je buik en benen zijn verschillende oefeningen nodig. Iedereen zal eigenlijk beginnen met : je kunt niet alléén maar op je buik of alléén maar op je benen afvallen... Dit is gedeeltelijk waar. Allereerst is het .beter. om alles aan te pakken dus gevarieerde oefeningen te doen. Dat voorkomt dat het ene gespierder oftewel er beter uit zal zien dan het andere deel van je lichaam... extreem gezegd een sixpack met een hangkont ... tja, dat kan de bedoeling niet zijn, toch? Goed, begin met de basis. Dagelijks op de fiets als vervoersmiddel, daarnaast 3 keer in de week, minstens, sporten/bewegen. keus uit : sportschool , een sport gaan beoefenen of zelf thuis. Sport kan van alles zijn, als je maar genoeg beweegt. Dus darten is in dit geval niet Jouw Sport. Maar heel veel andere wel. Ga voor jezelf na wat je eigenlijk leuk vindt. Is dat een teamsport of ben je liever op jezelf? Maar heb je dan ook de discipline om 3 keer in de week na school/studie/werk iets te gaan doen? ...vergis je niet, na de begin periode, valt het vaak erg tegen en dan je wel door gaan... Zonder sportschool: thuis..alleen je buik en je benen! = verder in de reacties =

Hierboven staat al veel en dat is allemaal waar. Kleine aanpassingen en gezonde voeding helpen al een heel stuk! Nog een tip: mensen denken dat je van alleen cardio (hardlopen, fietsen en zo) afvalt, maar het beste kun je cardio en krachttraining combineren. Staar je trouwens niet blind op kilo's. Het kan goed zijn dat je namelijk niet direct veel afvalt, omdat je spieren kweekt terwijl je vet verbrandt. En spieren zijn nu eenmaal zwaarder dan vet. Dus samengevat: - Combineer cardio en kracht - Staar je niet blind op kilo's (eigenlijk moet je je vetpercentage meten!) - Zorg dat je gezond eet en in je dagelijkse bezigheden al meer beweegt Succes, het gaat je vast lukken!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100