Wat zorgt voor en goede enkel ondersteuning bij sport?

Ik heb wel eens last van mijn enkel, en zak er soms ook door heen. Nu wil ik voor voetbal iets voor mijn enkel kopen, maar wat werkt echt? Een brace, of van die bandjes of wat dan ook. Wat zorgt voor een goede ondersteuning, en is niet super duur?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ga naar een goede fysiotherapeut. Die kan jou oefeningen geven om je enkel te versterken, dara heb je op de lange termijn meer aan dan elke keer je enkel inbinden met tape of een brace. Dan blijft het een zwak punt.
Dit heb ik zelf ook gedaan, ik had last van mijn enkels met hardlopen, en dat is door regelmatig de gegeven oefeningen te doen een stuk minder geworden.
Ritsuka
8 jaar geleden
Voor sporten werkt tape goed en je hebt er het minste last van. Een rol tape bij het kruidvat o.i.d. kost een paar euro.

Een (harde) brace werkt ook, maar dat zit niet fijn in een voetbalschoen.

Er zijn goeie filmpjes hoe in te tapen.
Bij het tape zit vaak ook een instructie.
Vaak wordt er zeer veel tape gebruikt, dat is niet nodig als het alleen ter ondersteuning is. Het is alleen de bedoeling dat je de beweging die de verschikking veroorzaakt voorkomt met een paar stroken tape en een paar stroken om die op hun plek te houden.