Ik heb last van lichtelijk bloedverlies. Wat kan dit zijn?

Ik heb al een heletijd last van een vochtige vagina. Ik was al van plan om er mee naar de huisarts te gaan. Omdat ik het altijd heel lastig vind dat mijn vagina vochtig is gebruik ik dagelijks tampons die het opvangen. Nu heb ik vandaag mijn tampon eruit gehaald en zat er een heel klein beetje bloed in. Ook niet met afvegen of dergelijke. Ik moet ook pas volgende week ongesteld worden. Nu is mijn vraag: wat kan dit bloedverlies zijn? Mijn vagina is niet geirriteerd door de tampons!Het was echt maar een heel klein beetje! En weet iemand mischien wat het vochtverlies is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Het kan zijn dat het toch stiekem een irritatie is, en het kan wat spotting zijn. Als je de pil gebruikt, is dat niet abnormaal en is de pil ook nog steeds veilig. Daarnaast kan het allerlei oorzaken hebben, van een soa tot een vleesboom in je baarmoeder. Maar om eerlijk te zijn: als het bij wijze van spreken over twee kleine druppels gaat, zou ik me niet druk maken. Als het terugkomt, kun je er beter mee naar je huisarts gaan.

Het is trouwens niet zo gezond om tampons te gebruiken buiten je menstruatie om, en mogelijk houdt dit zelfs de overmatige vaginale afscheiding in stand. De vagina is zelfreinigend, en probeert overtollig vocht naar buiten te werken. Het kan best dat een tampon juist aanzet tot het produceren van extra vocht, als het ware om ook die naar buiten te werken. Daarbij gaat het altijd wat broeien, dus het is gewoon niet zo fris om een tampon te gebruiken als dat niet noodzakelijk is. Ik snap het wel hoor, maar als je dusdanig veel afscheiding hebt dat je daar zelfs een tampon voor gebruikt, kun je beter gewoon naar je huisarts gaan. Zelfs dagelijks inlegkruisjes zijn al niet heel gezond, gewoon een katoenen, 'ademende' onderbroek is het beste. Maak dus eens een afspraak voor het spreekuur van je huisarts. Misschien heb je wel gewoon een vaginale schimmelinfectie, of iets anders dat eenvoudig te behandelen is. En als je onveilige seks hebt gehad, lijkt de spotting van vandaag in combinatie met de overmatige afscheiding me een extra reden om een soa-test te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je vagina is wel geirriteerd door de tampons, want een tampon mag je alleen maar gebruiken als je ongesteld bent, het is niet bedoeld om vocht op te vangen.
De slijmvliezen zijn geirriteerd, of het is gaan bloeden wegens het lichtelijk schuren tijdens inbrengen.

Het kan ook zijn dat je wat eerder ongesteld word, maar stop alsjeblieft met tampons gebruiken zoals je dat nu doet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt inlegkruisjes gebruiken bij lichtelijk vochtverlies.

Op wat voor manier reinig je de vulva? Gebruik geen zeep, maar gewoon om de dag (tijdens het douchen) goed spoelen met alleen warm water. Hou met je vingers de lippen wat opzij zodat het water overal komt.
Dit is de enige reiniging die je vagina nodig heeft.

Mocht je nog steeds veel last houden van vocht, dan kun je inderdaad eens naar de huisarts gaan.
Ritsuka