Waarom krijg je altyd hoofdpijn van warm of koud weer?

ik heb bijna dagelijks hoofdpijn

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Als je dagelijks hoofdpijn hebt heeft dit natuurlijk helemaal niets met het weer te maken.
Er zijn heel veel verschillende oorzaken voor hoofdpijn, zo heb je ook de zogenaamde spanningshoofdpijn, deze komt ook bijna dagelijks voor.
Dit is echt een probleem waarmee je naar de huisarts moet gaan. Deze kan onderzoeken waar jouw hoofdpijnen vandaan komen.

Je kunt ook een kijkje nemen op deze sites:
http://www.dokteronline.com/informatie/hoofdpijn/Oorzaken.html
http://www.hoofdpijntest.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

je krijgt niet perse hoofdpijn van koud of warm weer dat zou namelijk betekenen dat je je alleen goed voelt bij lauw weer ( 5-20 graden). toch maar naar de dokter want degenlijks hoofdpijn is niet normaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had eerder ook elke dag hoofdpijn. Ik ging ermee naar de dokter en werd toen doorverwezen naar de KNO arts. Me neustussenschot moest rechtgezet worden.

(p.s. ik snurkte ook ontzettend hard en was altijd verkouden)

Misschien dat het bij jou ook daar aan kan liggen? Ik heb sinds de operatie veel minder last :-D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij koud weer kun je hoofdpijn krijgen door spierspanning/versijving en bij warm weer door gebrek aan vocht.
Bij koud weer dus warm kleden en bij warm weer meer drinken.

Toegevoegd na 48 seconden:
Versijving=verstijving of verkrampen

Toegevoegd na 1 minuut:
Bovenstaande komt voor maar bij dagelijks hoofdpijn zou ik toch maar even naar de dokter gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe komt het dat jij denkt dat het door warm of koud weer komt?
Er kunnen enorm veel redenen en oorzaken zijn voor hoofdpijn.
Hoofdpijn kan een symptoom zijn voor een min of meer ernstige aandoening. Aandoeningen met hoofdpijn als symptoom zijn bijvoorbeeld:
Constipatie
Lever- en galkwalen
Nierkwalen
Hart- en vaataandoeningen
Hoge of lage bloeddruk
Bloedarmoede
Oorkwalen
Tandproblemen
Menstruatieproblemen, menopauze
Ontstekingen zoals meningitis, sinusitis, oorontsteking
Reumatische aandoeningen, artrose
Depressie, psychose, enz.
Nekklachten
Kinderziekten
Hersentumor

Laat bij de dokter eerst alle eventuele lichamelijk oorzaken onderzoeken, vaststellen of uitsluiten.

Als daar niets uit komt kan het nog te maken hebben met
stress en spanning etc.
Dan moet je ernstig aan zelfonderzoek gaan doen.