Hoe kom je van het idee af dat iedereen naar je kijkt?

Toegevoegd na 8 minuten:
Op straat heb ik er geen last van. Maar vanavond, straks eigenlijk, ga ik weer naar vrijdansen en dan sta je daar op die vloer en heb ik het idee dat iedereen ziet welke fouten ik maak.. :s

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Antwoorden (7)

Door in therapie te gaan.

Toegevoegd na 1 uur:
Even deze bewerking, vanwege de misinterpretaties van mijn antwoord.

Therapie is niet iets vies, lelijks, engs of ongezonds en het is zeker ook niet alleen voor mensen die klaar zijn voor het gesticht.
Het is niks zweverigs en niks overbodigs.
Therapie is een manier om jezelf te ontwikkelen.
Mensen met (of zonder) psychische problemen kunnen baat hebben bij therapie. Als je dingen ziet of voelt die er niet zijn val je daar onder.
Dat is helemaal niks raars of beledigends, mensen met psychische problemen zijn heel normaal, ze komen ook veel meer voor dan mensen zonder.

Als je zoveel last hebt van je illusies dat je niet meer normaal kan functioneren, dan is therapie sterk aan te raden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak dat nou uit,dat is en teken dat je er goed uitziet van de buitenkant,

Een mens observeer en fixeer nou eenmaal graag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door er niet zo op te letten. ga gewoon door met wat je doet.
en anders altijd positief denken. ze kijken alleen maar omdat je er leuk uit ziet
13 jaar geleden
Beetje drank op. Dan denk je er niet meer zo bij na. Neej grapje, mij helpt ut wel.

Naja, kijk maar naar hun, zij dansen en doen ook niet altijd leuk en perfect. Ze zijn ook niet mooier en beter dan jou. Je hoeft je dus nergens voor te schamen. Je staat juist voor gek als je helemaal niet danst bij al die mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een heerlijke tijd van je leven, vrij dansen en wat spannend, jij wil laten zien wat je kan, terwijl de anderen maar naar je zitten loeren.
Oh, wat heb ik daar ook een last van gehad en dan maar blozen en zweten.
Maar ga eens aan de kant staan en zie, hoeveel anderen ook fouten maken.
Zoek een leuk meisje die wat beter dan jij zelf kan dansen en vraag haar je te helpen met je fouten, dat doen meisjes heel graag, geloof me, dan krijg jij meer zelfvertrouwen en ga je vanzelf minder fouten maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iedereen ziet van alles, kijkt naar elkaar
maar toch ook veel naar zichzelf of die ene partner.
laat dat kijk-idee een beetje voor wat het is
en probeer te genieten, an de stappen, de dans, degeen die je al dan niet vasthoudt
verleg je aandacht, probeer het gewoon
en dan nog: wat maakt het uit, dat kijken.
sterkte hé, geniet ervan, al is het maar een klein beetje.
(en dan elke week ietsjes meer)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou je wat minder onzeker moeten voelen want als jij het gevoel hebt dat iedereen naar je kijkt op de dansvloer heb je gewoon faalangst.

Die kun je kwijtraken op twee manieren:

De eerste:

Zorgen dat je perfect en vrijuit leert dansen.

De tweede:

Stap over je faalangst heen en gooi je onzekerheid in de vuilnisbak.

Gr. Ton