Sinds woensdag moet ik ontzettend veel eten, hoe komt dit?

Sinds woensdag avond heb ik steeds maar honger.
Als ik me vol heb gegeten heb ik 5 minuten weer honger.

Toegevoegd na 14 minuten:
Ik ben trouwens 17.

Slaap ongeveer 8 á 9 uur per dag - aan een stuk door.
Ontbijt s'morgens, eet s'middags en ook s'avonds.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je een stressvolle periode doormaakt, kan je onbewust veel eten. het gevoel van honger krijgen is dan sterk.
Het kan ook zijn dat je de laatste tijd weinig slaapt.
Door je slaap krijg je mineralen binnen die ervoor zorgen dat je hongergevoel wordt gebalanceerd.
Oftewel, hoe meer je slaapt, hoe minder honger je hebt overdag, en hoe langer het duurt dat je weer honger krijgt.
Hoe minder je slaapt, hoe meer honger je hebt, ook heb je dan sneller honger.
Als je je zorgen maakt, zou je als je dat hongergevoel hebt een appel moeten eten.
Daar zitten genoeg mineralen binnen de je honger stillen.
Dan eet je niet veel en heb je geen slecht gevoel over dat je teveel eet.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Toegevoegd na 3 uur:
Ik ben net 18, maar toen ik 16 was werd dit mij geadviseerd. Ik had het zelfde probleem.
Nadat ik een tijdje dit advies heb gevolgd, ging het probleem vanzelf weg.
Maar bij iedereen werkt het natuurlijk anders, maar je zou het kunnen proberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het kan zo zijn dat je gewoon een 'vreet-kick' heb! Het hoeft niet meteen iets te zijn ;)
Geniet van het eten! Maar probeer er ook bij te sporten, zodat je tijdens je 'vreet-kick' niet drastisch aankomt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is een tijdelijk iets. Wel herkenbaar. Na twee dagen weer over (meestal).

Ben je net ziek geweest of hel erg moe? Dan is dat een verklaring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou ook nog kunnen dat je een wormpje hebt dat lekker aan het mee-eten is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Één of andere groeispurt?? Of dat ene antwoord klinkt ook wel logisch: Een parasiet in je lichaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien omdat je gezonder bent gaan eten. Ikzelf eet als een olifant maar kom geen grammetje bij en ben toch een tengere persoon. Maar ik ben dan ook vegetariër en ik drink geen alcohol, snoep niet, ...
Bronnen: