Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan metaal of glas schadelijk zijn in een sigaret?

Hoi

Misschien een vreemde vraag. In mijn omgeving hoor ik soms dat glas of metaal splinters in een sigaret schadelijke rook kan geven. Ik begrijp alleen niet waarom. Als je zonder filter rookt, komen de deeltjes dan echt in de longen? Geeft het stoffen af? Of gaat de verbranding er gewoon langs, dus blijven materialen in de as achter? Extra vraag: maakt het roken van thee echt gaten in de longen? Ik begrijp dat thee makkelijk te verbranden is maar kruidnagels kunnen zonder probleem gerookt worden, waarom thee of glas dan niet. De vraag is dus of rook van dit soort dingen echt schadelijker is dan tabaksrook.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.5K
flyingcrow
8 jaar geleden
Thee roken? Wordt dat ook gedaan en waarom?En kruidnagels,voor de smaak?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@flyingcrow
Kruidnagels worden zeker gerookt. In combinatie met tabak heet dat een kretek sigaret. Kruidnagelrook heeft een heftige geur en het heeft een kenmerkende smaak. Thee is echter niet geschikt om te roken. En ik vraag me af wat de gevolgen zijn als je het wel doet. Heb weleens gehoord over gaten in de longen branden, maar dat kan een fabel zijn, daarom vraag ik of iemand het weet.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, dat is niet schadelijk.
Zolang je niet de tabak inhaleert, maar alleen de rook, is er niets schadelijks aan.
Als je shag rookt heb je op het eind meestal gruis. Dat inhaleer je ook niet.
(Lees meer...)
Reddie
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Okee bedankt! Schade van glas en metaal is dus uitgesloten. Maar hoe zit dat met thee? Geeft zoiets een schadelijke rook?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding