hoi ik durf niet Nee tegen te zeggen tegen me vriendinen

ik ben bang dat ze boos worden. En ik moet altijd bij hun staan ..

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je vriendinnen om zoiets boos worden, dan weet je meteen wat voor vriendinnen het zijn. Echt goede vrienden zijn mensen die ook een nee kunnen accepteren en niet direct boos worden. Gewoon doen waar je je zelf goed bij voelt, dan komen de vrienden vanzelf. Wees jezelf.

Forget about al die cursussen, gewoon zeggen wat je denkt, dan houdt je je echte vriendinnen over.

Probeer het eerst bij iets kleins. desnoods met een smoesje, je moet eerst wennen aan voor jezelf kiezen. Kijk ook hoe zij onder elkaar zijn, worden ze boos als de ander niet doet wat ze willen, en wat zijn de gevolgen van die boosheid. Vriendinnen ruziën meestal nogal wat af zonder dat de vriendschap daar echt onder leidt. Begin klein, onthoud elke overwinning en wees trots op elke overwinning die je boekt. Zo wen je langzaam aan voor jezelf opkomen en leer je dat de gevolgen vaak wel meevallen. Die meiden kunnen echt wel tegen een stootje. Verander, wees het zat, jij bent de enige die dit kan veranderen en je kunt het echt. Hier je vraag stellen was je eerste actie van voor jezelf opkomen. Het veranderen lukt als je het zelf wilt, je moet er zelf echt achter staan, geeft niets als je bang bent als je je er maar niet door laat tegenhouden. Twee stappen vooruit een stap achteruit, zeggen ze wel. Houdt daar rekening mee soms lukt het beter soms gaat het niet. Dat geeft niets elke overwinning die je haalt is binnen en kan niemand je ooit weer afnemen.

Als je geen nee mag zeggen tegen vriendinnen, dan zijn het geen echte vriendinnen... dan zijn het koninginnetjes die onderdanen nodig hebben...dan wordt je alleen gebruikt wanneer ij daar behoefte aan hebben... Stel zelf je grenzen en zeg nee als jij dat juist vindt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100