hoe kan het dat ik de enige ben die het koud heeft?

Hallo ik ben Aukje en ik ben 14 jaar. Ik weet dat het nu winter is en dat het koud is, maar hoe kan het dan toch dat ik de enige ben uit mijn klas en thuis. Die super erg last heeft van de kou. Op school doet iedereen meestal zijn jas uit in de pauze, die doetjes dan in zijn kluisje. Maar ik heb hem dan de hele tijd aan. En als ik het koud heb, heb is soms nog dat mijn schouders vast staan. is het raar dat ik het zo vaak koud heb?
Groetjes Aukje

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het kan meerdere oorzaken hebben. # je gewicht, te dun kan zeker de oorzaak zijn, maar mensen die te zwaar zijn .overgewicht. hebben , of zelfs obese zijn, hebben het daarmee niet per definitie niet koud of altijd warm. # je voeding, omdat veel mensen proberen af te vallen, de maatschappij houdt ons nog steeds voor dat wij bijna allemaal veel te zwaar zijn... [modellen/ mannequins die maatje 34 moeten hebben! is het nog steeds zo dat een mannequin niet meer dan 1 ei en een beetje sla per dag mag eten?] . Dus stap eens naar een diëtiste en vertel wat je allemaal wel/niet eet op een dag. Alles naar waarheid opschrijven, ook die zak chips of drop dan wel de reep chocola. Ik had een collega die verslaafd was aan chocolade vla... Geeft niets , het ligt er aan hoeveel je wat eet in combinatie met weer ander voedsel. # je bezigheden, zit je de hele dag op je krent, of ben je de hele dag in de weer. Ga je op de fiets naar school of moet je met de bus/ tram/ trein? Wat doe je aan beweging? pak je de lift of neem je de trap? Welke sport beoefen je? en hoe vaak per week en hoe lang? # je gezondheid, weet je zeker dat je niets mankeert? als je iets hebt pijn, iets waar je al langer last van hebt, stap naar je huisarts , daar is hij voor , gewoon vragen. Een trage stofwisseling kan dus ook. Kan allemaal , maar hoeft niet. Kijk maar of er iets bij zit dat op jou van toepassing is. En in de winter een winterjas en een extra trui aantrekken , dikkere sokken aan en een sjaal om , zo ook handschoenen in deze kou is niet raar , maar gewoon nodig... Ik heb soms wel 4 lagen aan en heb zelfs nog een jasje voor binnen, heerlijk warm is dat.

Nee, Het is niet raar. Sommige mensen hebben het nou eenmaal sneller koud dan andere mensen. Ik zou veel bewegen (Je word er soort van warmer van xD)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100