Vergroot je je longinhoud door onder water te zwemmen

De vraag is of je je longinhoud vergroot door b.v. 2 keer per week
5x 1 baantje onder water zwemt?
Of wanneer is het effectief?
En heb je er profijt van met andere sporten zoals rennen of fietsen??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Je kunt de vitale capaciteit trainen door te oefenen in maximaal in en uitademen. Verder kun je ook de ademhalingsspieren trainen zodat de borstkas meer gespreid en ingedeukt kan worden. De resultaten van het laatste zijn goed voor de spieren, 25 tot 50% sterker, maar voor de vitale capaciteit maakt het maar 4 % uit.
Binnen een week of zes kun je wel een liter winnen door te trainen op maximaal in en uitademen, maar daarna is het toch wel min of meer een vast gegeven. De training zorgt wel voor een betere coordinatie van de ademhaling en dat is voor musici eigenlijk nog belangrijker dan het beschikbare longvolume.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Longinhoud en conditie verbeterd door cardio te doen. Lang ademinhouden helpt niet, je moet gewoon actief bezig zijn.
Dus lopen, zwemmen, fietsen etc. Wat jij leuk vond. Zolang je hartslag maar hoger word.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus doordat je hartslag hofer wordt krijg je een grotere longinhoud? Dus als je je helemaal deuk gaat maken om iets of heeel erg bang bent verhoog je je hartslag, krijg je hierdoor dan ook een grotere longinhoud? Ben ik wel nieuwschierig naar(:
Ritsuka
11 jaar geleden
Nee, stress, druk maken en angst helpen naar mijn weten niet. Ik bedoel het als volgt: je gaat bewegen, je spieren hebben meer energie en zuurstof nodig en daardoor gaat je hartslag omhoog en moeten je longen harder werken.
En die combinatie zorgt voor betere conditie, longinhoud etc.