Ik heb een pil teveel geslikt en kom er dus straks 1 tekort, kan dit kwaad?

Ik begin op zaterdag en stop op vrijdag, nu zie ik dat de laatste vrijdag pil weg is. ik heb er dus 1 teveel gehad. Moet ik nu die laatste vrijdag gewoon een pil uit een andere strip nemen? of moet ik mijn menstruatie een dag eerder laten beginnen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.4K
Ritsuka
9 jaar geleden
slik je altijd 1 volle strip en dan stoppen? of meerdere strips achter elkaar? Je moet wel 1 volledige strip gehad hebben voordat je een stopweek neemt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja een strip van 21 dagen en dan een stopweek.
Ritsuka
9 jaar geleden
ik weet niet hoe het zit als je 2 pillen ineens hebt genomen, maar je moet in elk geval 21 pillen nemen en dan pas stoppen.
Doe anders gewoon een week ofzo van een 2e strip, en dan stoppen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik maak dit gewoon af en dan m'n laatste dag dat ik mijn pil zou moeten slikken neem ik die van een andere strip, zo heb ik een reserve strip en toch nog 21 dagen de pil goed geslikt en dan kan ik gewoon 7 dagen stoppen en daarna met en volle strip verder gaan
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hallo Savanna, zoals ik ook in mijn antwoord al zei kan voor een keertje 20 pillen in plaats van 21 echt geen kwaad. je tussenbloeding begint gewoon een dag eerder dat is alles.
Ritsuka
9 jaar geleden
Maar dan wel opletten dat je niet meer beschermd bent tegen zwangerschap! Dus wel condooms gebruiken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor alle reacties!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Ritsuka,je hebt helemaal gelijk!
@Savanna, je had dit eigenlijk al meteen moeten gaan doen vanaf de dag nadat je de pil vergeten bent wat niet kon omdat je er later pas achter kwam. Je kunt het beste nu met de strip stoppen om je bloeding te laten komen dan weet je meteen of er niks fout is gegaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben geen pil vergeten maar heb op de een of andere manier er 2 gehad. Daardoor kom ik de laatste dag dat ik mijn pil zou moeten nemen een pil te kort. Als ik deze dag wel een pil neem, wat moet omdat je er 21 moet voor je bloeding neem ik deze uit een andere strip. Dan is het goed zoals ik begrijp uit alle reacties.

Het beste antwoord

Het kan voor een keertje geen kwaad. Gewoon deze strip op maken en verder gaan zoals je gewent bent dus 1 week stoppen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik heb dit vroeger ook eens mee gemaakt en mijn huisarts gaf mij toen dit advies. Als je toch nog twijfelt kun je het aan je eigen huisarts of assistente vragen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt. Kan niet zo heel veel kwaad. Als je de pil slikt ivm acne maakt het werkelijk niet uit als je een pilletje meer of minder neemt. Als je het als anticonceptie gebruikt kan het eigenlijk ook weinig kwaad, je moet het alleen niet elke maand gaan doen.