hardlopen en op je voeding letten. Vermijd zoveel mogelijk geraffineerde suikers. Die zitten bijna overal in. Dus goed de verpakkingen lezen. Lokaal vet verbranden bestaat niet. En zeker niet door sit ups te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Door te sporten!

Trouwens, specifieke zones kun je eigenlijk nooit echt verbranden, maar begin met gezond leven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sit ups, genoeg beweging en gezond eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat minder en gezond-er eten, sporten.
in ieder geval: bewegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wandelen, helpt bij mij prima, een uurtje per dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Minder (calorierijk) eten, meer bewegen.

Ja, dat is heel saai, en nee, het verbrandt niet *specifiek* buikvet (maar lichaamsvet in het algemeen), maar het is het enige dat werkt.

Er is geen manier om je lichaam te vertellen dat het het vet op een bepaalde plek moet verbranden. Als je vet verbrandt, kun je als stelregel nemen dat het het eerst zichtbaar is op de plekken waar je het laatst vetkussentjes hebt ontwikkeld.

Heb je dus eerst een buikje gekregen, vervolgens een vollere kont, dikkere dijen, stevige bovenarmen en tot slot wat vulling rond je polsen en enkels, dan kun je ervan uitgaan dat als je gaat afvallen, dat eerst te zien is rond je polsen en enkels en pas als allerlaatste rond je buik. Er is niets wat je kunt doen om het buikvet als eerste te verbranden.

Wat wél kan, is bepaalde spieren trainen waardoor een deel van je lichaam er, met hetzelfde vetgehalte, toch strakker uitziet. In dit geval kun je daar bijvoorbeeld sit-ups voor doen. Maar let wel op dat je nog steeds moet bewegen, sit-ups zijn geen vervanging voor aerobe sport/beweging (waardoor je sneller gaat ademen)!

Als je niet al gewend bent aan het doen van sit-ups, meld je dan bij een sportschool. Hoe simpel deze oefening ook klinkt, je moet hem wel leren. Veel mensen trekken namelijk te veel met hun nek, waardoor ze geblesseerd raken. Ook heeft de sportschool apparaten waarmee je je buikspieren nog meer kunt trainen, en kun je er terecht voor aerobe training op bijvoorbeeld hometrainer of crosstrainer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door buikspieroefeningen te doen zal de spiermassa in je buik toenemen. Deze toename zal helpen buikvet te verbranden.

Maar ook door extra gezond te eten, veel te bewegen en voldoende te slapen creeer je tesamen met de buikspieroefeningen de ideale omstandigheden om af te vallen.

Kies een sport die je leuk vindt.. des te langer hou je het vol.
Zwemmen, tennis, voetbal, paardrijden, hockey zijn allemaal sporten waarbij je buikspieren gebruikt.

En wat dacht je van een cursus buikdansen?

Enne... eraan blijven werken he.. ook als je buikvet afgenomen is. Het zit er immers zo weer aan. Vaak zelfs nog sneller dan het eraf gegaan is.

SUCCES!